عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «بسیج» مطرح کرد

ماهیت آمریکا دشمنی با مردم ایران است/ آمریکائی ها در مذاکره تنها به دنبال امتیاز گرفتن هستند/ مذاکره با آمریکائی ها بر سر اقتدار موشکی حماقت است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکائی ها تنها به دنبال امتیاز گرفتن هستند،گفت: اگر می خواهیم با مذاکره با آمریکائی ها اقتدار ملی را بدهیم و یا قدرت موشکی را مبادله کنیم این حماقت است.
کد خبر: ۹۲۴۷۶۱۶
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با با  خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ با اشاره به داغ شدن موضوع مذاکره با آمریکائی ها در این روزها، گفت: تجربه‌های گذشته مذاکره با آمریکا نشان داد که آمریکائی‌ها به‌هیچ‌عنوان به تعهدات خود پایبند نبودند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس افزود: این‌ها نشان می‌دهد هیچ‌گونه تضمینی برای انجام به تعهدات در آمریکائی‌ها وجود ندارد چراکه سابقه آمریکائی‌ها در این خصوص سیاه است.

وی مذاکره با آمریکا در شرایطی که این کشور در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد را بی معنا خواند و گفت: تجربه‌های گذشته مذاکره با آمریکا همچون برجام،گروگان‌ها،گروگان‌ها در بیروت و چندین بار دیگر به‌عنوان عبرت جلوی چشم ماست و ما باید از آنها درس بگیریم.

سلیمی هدف از مذاکره آمریکائی ها را تنها امتیاز گرفتن آمریکائی ها از ایران دانست و افزود: معنای مذاکره چیست؟ آیا به معنای امتیاز گرفتن نیست؟ اما آمریکائی‌ها تنها اعتقاد به دیکته کردن دارند و طبیعت آمریکا این‌گونه است و در این شرایط مذاکره با آمریکا هیچ منفعتی برای مردم و کشور ندارد.

وی با بیان اینکه در مذاکره یک بده و بستانی انجام می‌شود،حال سؤال اساسی اینجاست که قرار است چه چیزی داده شود و چه چیزی گرفته شود،گفت: این خیلی مهم است و اگر می‌خواهیم با مذاکره با آمریکائی‌ها اقتدار ملی را بدهیم و یا قدرت موشکی را مبادله‌کنیم این حماقت است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس بابیان اینکه فرض کنید ما صنعت موشکی را در مذاکرات مبادله‌کنیم و بعد آمریکائی‌ها به تعهدات خودشان عمل نکردند،گفت: در آن هنگام وقتی اقتدار کشور از بین رفت و به ما حمله کردند چگونه می‌خواهیم از خود دفاع کنیم چراکه در برخی از کشورها آمریکائی‌ها زمانی که اقتدار و قدرت‌های آنها را گرفتند بلافاصله به کشورشان حمله کردند.

سلیمی آزادی گروگان آمریکائی را یک کار انسانی خواند و گفت: این اقدام هیچ‌گونه منع عرفی، اخلاقی و شرعی نداشته و البته سوالاتی اینجا وجود دارد که موضوع داخلی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس افزود: سؤال اینجاست چرا وزیر امور خارجه با یک مقام دست چندم آمریکائی مذاکره کند و این‌یک موضوع داخلی است و قطعاً به آن رسیدگی خواهد شد.

وی بابیان اینکه ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دنبال یک برگ برنده است، گفت: در این راستا بحث هایی که در آنجا دنبال می شود ماهیت سیاسی دارد و آمریکائی ها بارها نشان دادند در دشمنی با انقلاب و مردم پیشتاز هستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در همین شرایط کرونا آمریکا شدیدترین تحریم‌های دارویی را علیه ایران داشت و حاضر نشدند تحریم‌ها را بردارند و این ماهیت آمریکائی‌ها است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار