کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

فتح خرمشهر معجزه ای به دست رزمندگان اسلام بود

حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان، گفت: بی تردید فتح خرمشهر، یک مساله عادی نبود؛ بلکه معجزه الهی و امداد غیبی بود که به دست توانای رزمندگان اسلام رقم خورد.
کد خبر: ۹۲۴۳۷۶۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد در حاشیه پنجمین محفل نورانی انس با قرآن در این ناحیه گفت: بی تردید فتح خرمشهر، یک مساله عادی نبود؛ بلکه معجزه الهی و امداد غیبی بود که به دست توانای رزمندگان اسلام رقم خورد.

فتاحیان ادامه داد: فتح خرمشهر از دو جهت حائز اهمیت بود؛ نخست اینکه با پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله های کوبنده خود، مرحله به مرحله  پیروزی های تازه ای را به ارمغان آوردند؛ دوم اینکه  فتح خرمشهر باعث شد آمریکا و سایر قدرت های استعماری حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند.

وی، افزود: قدرت های استعماری پیش از این می پنداشتند که عراق خواهد توانست پس از پیروزی بر ایران جایگزین رژیم  دست نشانده سابق و ژاندارم منطقه که با انقلاب اسلامی از میان رفته بودگردد, تا حافظ و نگهبان منافع آنان در منطقه شود؛ اما پس از فتح خرمشهر نه تنها اندیشه تصرف ایران غیر ممکن شد، بلکه ترس و وحشت سقوط صدام وجودشان را فرا گرفت و آنها را وادار کرد که صدام را از سقوط نجات دهند. 

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: نقش ایمان و معنویت و روحیه شهادت طلبی و ولایتمداری رزمندگان از عوامل بسیار مهم در کسب پیروزی های رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود.

وی گفت: رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی با دست خالی و تنها تکیه بر قدرت لایزال الهی و وعده های خداوند متعال مبنی بر پیروزی جبهه حق در میدان حاضر شدند و توانستند دشمن تابُن دندان مسلح را شکست دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار