خبرهای داغ:

ایجاد ۱۱۳ واحد صنعتی و ۴ هزار شغل در شاهرود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود گفت: ۱۱۳ واحد صنعتی در این شهرستان در حال ایجاد است و چهار هزار شغل بر اساس پروانه این واحد‌ها ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۴۷۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدرضا کاملی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان شاهرود ۲۳۹ واحد صنعتی فعال دارد که با سرمایه‌گذاری بیش از ۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ درصد و فعالیت ۱۱ درصد، ۱۲ درصد صنعت استان سمنان را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه حدود ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان شاهرود انجام شده که معادل دو برابر سرمایه‌گذاری در گذشته است، افزود: ۱۱۳ واحد صنعتی در این شهرستان در حال ایجاد است و چهار هزار شغل بر اساس پروانه این واحد‌ها ایجاد خواهد شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود ادامه داد: ۱۰۷ پروانه بهره‌برداری معدن و ۲۱ گواهی کشف در این شهرستان صادر شده و ظرفیت بهره‌برداری از معادن ۱۴۱ میلیون تن و جدای از گواهی کشف و پروانه اکتشاف است.
کاملی با تأکید بر اینکه زون فلزی شاهرود یکی از ارزش‌افزوده‌ها در حوزه صنایع فرآوری است، به واحد‌های صنفی شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد هشت هزار و ۲۸۵ واحد صنفی فعال در این شهرستان وجود دارد که یک‌هزار و ۸۵۹ واحد بر محور مشاغل خانگی فعالیت دارند و پنج هزار قالی‌بافی و ۱۱ کارگاه غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز در این شهرستان فعال هستند.
وی با بیان اینکه شاهرود ازنظر تعداد کارخانجات مادر در استان سمنان بی‌نظیر بوده؛ اما تعداد واحد‌های صنعتی این شهرستان نسبت به استان کمتر است، افزود: با کمترین مشکل با بازار عرضه محصولات مواجه هستیم و کمترین تعدیل نیرو را در استان سمنان داشته‌ایم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه در دو سال گذشته توانستیم با مدیران واحد‌های صنعتی تعامل خوبی داشته باشیم و با ستاد پل ارتباطی ایجاد کنیم و پیگیری‌ها به‌روز انجام می‌شود، بیان کرد: مدیران واحد‌های صنعتی از این اداره رضایت دارند و در شاهرود کارهایشان را پیگیری می‌کنند.
کاملی با گلایه از کمبود نیرو اضافه کرد: در اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود یک کارشناس اصناف برای قریب به ۹ هزار واحد صنفی فعالیت دارد که این موضوعات را از مرکز پیگیری کرده و می‌کنیم.
وی با اشاره به معادن که جزو انفال است و قانونی در این زمینه نیز وجود دارد، اظهار کرد: معادن ثروت خدادادی و تکرارناپذیرند و شهرستان شاهرود قطب مس استان سمنان است و پنج کارخانه مس استخراج دارند و پنج کارخانه در آستانه بهره‌برداری هستند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود با اشاره به وجود ۲۰ معدن آهک در این شهرستان که تعدادی کمی از آن‌ها فعال است، عنوان کرد: در این خصوص شرکت لعل شاهوار سرمایه‌گذاری برای تولید کاغذ کربناتی را آغاز کرده است.
کاملی با بیان اینکه ثبت معدن از طریق سامانه کشوری صورت می‌گیرد و قوانین تعریف‌شده خود را دارد، ادامه داد: قسمت اعظم معادن خصوصی است.
تبدیل شهرک صنعتی بیارجمند به شهرک صنایع معدنی استان
وی با تأکید بر اینکه زیرساخت برای صنعت فعال ازجمله آب و برق بسیار مهم است که باید فراهم شود تا سرمایه‌گذار بیاید و سرمایه‌گذاری کند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا شهرک صنعتی بیارجمند به شهرک صنایع معدنی استان سمنان تبدیل شود و در این زمینه در حال رایزنی با استان هستیم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود به وجود ۳۴ اتحادیه در شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: امسال برگزاری نمایشگاه بهاره را به یک شرکت بومی واگذار کردیم؛ اما هنوز مکان این نمایشگاه مشخص نشده است.
کاملی با اشاره به الزام برگزاری سه نمایشگاه بهاره، نمایشگاه پاییزه و ضیافت ماه مبارک رمضان در سال گفت: ایجاد سایت نمایشگاهی در شهرستان شاهرود مصوبه سال ۱۳۸۸ هیأت دولت است؛ اما متأسفانه استان این مصوبه هیأت دولت را لغو کرد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید نیز گفت: واحد‌های صنعتی و معدنی و اصناف تولیدی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند که تسهیلات رونق تولید برای واحد‌های مشکل‌دار است و تسهیلات بند الف. تبصره ۱۸ برای واحد‌هایی است که بدهی ندارند؛ درصورتی‌که واحد‌ها تعهد به ایجاد اشتغال دهند، دولت چهار درصد یارانه می‌دهد و باید به ازای هر ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای یک نفر اشتغال‌زایی کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود تصریح کرد: اکثر واحد‌های تولیدی صنفی این شهرستان رغبتی برای دریافت تسهیلات ندارند؛ درصورتی‌که تسهیلات بند الف. تبصره ۱۸ را می‌توانیم در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
کاملی خاطرنشان کرد: ۲۱۸ واحد تولیدی برای شرکت‌ها در استان سمنان مصوبه ستاد تسهیل دارند که ۴۲ واحد تولیدی در شهرستان شاهرود است که به بانک معرفی شدند.
وی با بیان اینکه به ۷۳ شرکت در استان سمنان پرداخت تسهیلات شده که ۱۴ شرکت در شهرستان شاهرود قرار دارد، افزود: رقم ریالی پرداخت شده در این استان تا ۶ هزار میلیارد ریال و سهم شهرستان شاهرود ۹۶۱ میلیارد ریال است.
صدور ۲۱۱ مجوز برای شرکت‌ها و صنایع تولیدی شاهرود
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ تاکنون ۲۱۱ مجوز برای شرکت‌ها و صنایع تولیدی این شهرستان صادر شده است که با توجه به کمبود نیرو در حد مناسبی قرار دارد.
کاملی به ایجاد خانه صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: با ایجاد این خانه روند تمدید و صدور جواز انجام می‌شود و اینکه در شاهرود هم یک خانه صنعت، معدن تجارت داشته باشیم سبب می‌شود تا برخی کار‌ها برون‌سپاری و بار فعالیت‌ها کم شود.
وی با بیان اینکه تنها شهرستان استان سمنان هستیم که کمیته کارشناسی ستاد تسهیلات در آن شهرستان برگزار می‌شود و به موضوع نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: چند سال بود که برای نانوایی‌ها نرخ اعلام نشده بود و چهار سال طول کشید تا مجوز از استان دریافت شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود اظ‌ها کرد: با تصویب نرخ، شرایط تغییر کرد و تمام واحد‌های نانوایی باید یک بنر داشته باشند که اطلاعات نانوایی را ارائه دهد و دفترچه بازرسی داشته باشند و بازرسی از نانوایی‌ها به‌طور مستمر و دقیق در حال اجراست.
کاملی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم جنس بی‌قیمت را نخرند و از مغازه‌دار فاکتور درخواست کنند، به موضوع توزیع شکر اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ تن شکر برای واحد‌های تولیدی و صنفی و ۱۰۰ تن شکر برای خواروبار فروش‌ها تأمین شده است.
وی به بازار شب عید هم اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ تن پرتقال و ۱۰۰ تن سیب برای شب عید در نظر گرفته شده و با تأیید شرکت تعاون روستایی شهرستان شاهرود با سردخانه هم قراردادی بسته شده است تا میوه‌ها نگهداری و به بازار عرضه شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار