خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ خبر داد:

انجام ۷۰ پروژه عمرانی توسط گروه‌های جهادی در کبودراهنگ

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: در سال جاری ۳ هزار نفر روز بسیجیان اقشار مختلف در قالب ۸۰ گروه جهادی به انجام ۷۰ پروژه عمرانی پرداختند.
کد خبر: ۹۲۱۲۹۴۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

انجام ۷۰ پروژه عمرانی توسط گروه‌های جهادی در کبودراهنگسرهنگ محمود بداغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و یاد سردار عزیز اسلام، سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» اظهار داشت: شهید «سلیمانی» نمونه کامل و جامعی از تربیت یافتگان مکتب انقلاب اسلامی بود که وجود ایشان، ترس و وحشت عجیبی در دل دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود که این ترس و وحشت آنها، راهی جز شهادت سردار «سلیمانی» برای آنها باقی نگذاشت.

وی افزود: دشمنان هنوز مکتب اسلام ناب را نشناخته‌اند و ندانستند که با شهادت این سردار عزیز، نه تنها یاد و راه وی تضعیف نخواهد شد بلکه خون پاک و مطهر سردار «سلیمانی» امت اسلام را بیدارتر و متحدتر خواهد کرد و معادلات جبهه استکبار در منطقه را به شکست خواهد کشانید.
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ حضور میلیونی و بی‌نظیر مردم در تشییع پیکر پاک این شهید و همچنین درهم کوبیدن پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در عراق را سرآغاز تحولات مهمی در منطقه عنوان کرد.

* محرومیت‌زدایی از اولویت‌های مهم سپاه است

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سپاه کبودراهنگ در سال جاری اظهار داشت: محرومیت‌زدایی یکی از اولویت‌های مهم سپاه است.

بداغی یادآور شد: در سال جاری ۳ هزار نفر روز بسیجیان اقشار مختلف در قالب ۸۰ گروه جهادی به انجام ۷۰ پروژه عمرانی پرداختند که احداث ۲۵ منزل مسکونی برای مددجویان با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن، تعمیر و تجهیز ۱۵ مدرسه، ساخت چهار پایگاه بسیج، دو خانه عالم، دو مدرسه دو کلاسه در روستاها از جمله این پروژه‌ها بود.

وی همچنین به استقرار قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دهستان مهربان علیا اشاره کرد و گفت: این قرارگاه با کمک و یاری مردم توانسته است ۳۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال را به نتیجه برساند.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ اجرای دیوار ساحلی در روستاهای اکنلو و آب‌مشکین به طول ۶۵۰ متر برای جلوگیری از ورود آب‌های فصلی و تخریب منازل مردم، دیوارکشی درمانگاه دهستان در روستای اوزون دره، تعمیر درمانگاه روستای اکنلو، دیوارکشی خانه بهداشت در پنج روستا، دیوارکشی و ساخت خانه عالم و مدرسه در دو روستا و همچنین اقدامات گروه مهندسی سپاه در بارندگی‌های اخیر برای باز کردن مسیل‌ها و مقابله با خسارات سیل در روستاهای سرخاب و اوزون دره را از جمله فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در شهرستان عنوان کرد.

وی از دیگر برنامه‌های جهادی بسیجیان، به اردوهای جهادی با اعزام متخصصین بسیج مهندسین کشاورزی به روستاها اشاره کرد و گفت: در این اردوها در زمینه مبارزه با سن گندم، مشاوره به کشاورزان، آموزش زمان سم‌پاشی مزارع گندم در راستای افزایش بهره‌وری اقدامات موثری توسط بسیجیان صورت گرفت.

* اعزام ۱۲ تیم بهداشتی و درمانی به مناطق محروم

بداغی همچنین از اعزام ۱۲ تیم بهداشتی و درمانی به مناطق محروم شهرستان توسط بسیج جامعه پزشکی و استفاده از پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی برای ویزیت رایگان بیماران نیازمند خبر داد.

وی اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور، بوعلی همدان، آزاد همدان به مناطق محروم برای خدمت‌رسانی در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی و آموزشی را نیز از اقدامات ارزشمند بسیج دانشجویی عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را نیازمند توجه و برنامه‌ریزی لازم دانست و گفت: در این زمینه نیز اقدامات موثری انجام شده است که می‌توان به برگزاری حدود ۵۰ نشست پیشگیری از اعتیاد با اولویت محلات و روستاهای هدف، برپایی ۲۰ نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در مساجد، حسینیه ها و پایگاه های بسیج اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری ۴۵ نشست تحکیم خانواده با موضوع مهارت‌های زندگی ابراز داشت: برپایی میزهای خدمت، سلامت، مشاوره حقوقی و ازدواج و اشتغال و... با رویکرد مسجدمحوری، حدود ۱۵۰ مورد تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی برای خانواده‌های کم بضاعت شامل مواد غذایی، پوشاک، کمک هزینه تحصیلی، تامین جهیزیه و...، ۳۰۰ مورد توزیع لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند، فضاسازی و نصب بنر با موضوعات آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقدامات بوده است.

بداغی یکی از ماموریت‌های مهم سپاه را آموزش و سازماندهی بسیجیان در زمینه دفاعی و امنیتی عنوان کرد و از اجرای ۱۸ مرحله فراخوانی گردان‌های بیت المقدس بسیج و اجرای رزمایش به استعداد ۶ گردان در سال جاری خبر داد.

وی برگزاری ۳ مرحله فراخوانی گروهان کوثر و انجام آموزش های لازم، سازماندهی ۲۴۳ تیم گشت بسیجی محله محور، برگزاری کارگاه آموزشی برای ضابطین قضایی را از دیگر اقدامات بسیج در این زمینه بیان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با اشاره به برخی معضلات فرهنگی در جامعه و ضرورت پرداختن و توجه جدی به این موضوع گفت: برگزاری یادواره های شهدای عزیز در نقاط مختلف شهرستان، برپایی پایگاه فرهنگی در غار علیصدر در ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان و پارک لاله کبودراهنگ با غرفه های متنوعی چون کودک، مشاوره خانواده، نمایشگاه کتاب، غرفه فیلم و....، راه‌اندازی هسته‌های کتابخوانی در حوزه‌های مقاومت بسیج در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه‌اندازی هسته‌های روشنگری برای افزایش بینش سیاسی بسیجیان، پشتیبانی از اکران فیلم‌های سینمایی ارزشی و انقلابی از جمله اقدامات سپاه شهرستان در زمینه فرهنگی و هنری در سال جاری بوده است.

* اعزام ۱۰۰۰ نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

وی برگزاری بیش از ۵۰ نشست در سطح حوزه ها و پایگاه‌ها با هدف تبیین کلام رهبری در موضوعات گام دوم انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی، برگزاری بیش از ۱۰ مورد نمایشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری مراسمات بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی، اجرای برنامه های فرهنگی در روز طبیعت (۱۳ فروردین) در سه نقطه کوه قلی‌آباد، غار علیصدر و تالاب شیرین سو و طرح رونق‌بخشی نماز جماعت در مساجد فاقد روحانی با عنوان طراوت صلاه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده توسط سپاه عنوان کرد.

بداغی انس و آشنایی با دفاع مقدس را از مسائل بسیار لازم برای مردم و به ویژه جوانان عنوان کرد و از اعزام نزدیک به ۱۰۰۰ نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد و گفت: ما چهار مرحله اعزام به این مناطق معنوی را در برنامه خود در سال جاری داشته‌ایم که در این چهار مرحله نزدیک به یک هزار نفر در قالب ۲۳ اتوبوس از مناطق عملیاتی غرب و جنوب بازدید کرده‌اند که برنامه‌های مختلفی نیز در این اردوها برای این عزیزان پیش بینی و اجرا شده است.

* راه‌اندازی ۵۱۲ گروه صالحین

وی همچنین به ماموریت ویژه بسیج در رشد فکری و معنوی نسل چهارم انقلاب اسلامی اشاره کرد و از راه‌اندازی ۵۱۲ گروه صالحین خبر داد و گفت: به لطف خدا در حوزه های مقاومت محلات و اقشار مجموعا ۵۱۲ گروه صالحین برادر و خواهر راه‌اندازی شده است و ۴۹ مجمع صالحین و هشت محفل انس با قرآن کریم نیز تاکنون برگزار شده است که از جمله اثرات آن جذب بیش از ۶۰ نفر از بسبجیان به حوزه های علمیه و همچنین تربیت حدود ۸۰ حافظ قرآن در شهرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ در زمینه‌های ورزشی و آمادگی جسمانی نیز به برگزاری مسابقات ورزشی برای نشاط و سرگرمی به ویژه در نسل جوان اشاره کرد و از تکمیل و افتتاح سالن فرهنگی ورزشی قهورد سفلی در دهه مبارک فجر خبر داد.
وی عنوان کرد: برگزاری مسابقات جام نوروز بین پایگاه‌های بسیج، مسابقات فوتسال رده سنی جوانان به مناسبت روز شهرستان، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در بخش‌های مرکزی و شیرین‌سو، برگزاری مسابقات فوتسال بین پایگاه‌های بسیج در هفته بسیج، برگزاری مسابقات رزمی قهرمانی کیک بوکسینگ، برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی و سایر برنامه‌های ورزشی از قبیل مسابقات بومی محلی و کوهپیمایی نیز از جمله برنامه‌های ورزشی انجام شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات