خبرهای داغ:
استاندار همدان:

اصلی‌ترین سرمایه نظام پربرکت جمهوری اسلامی مردم همیشه در صحنه هستند/افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۹۰ پروژه در همدان

استاندار همدان گفت: اصلی‌ترین سرمایه نظام پربرکت جمهوری اسلامی مردم همیشه در صحنه هستند.
کد خبر: ۹۲۱۲۶۹۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

اصلی‌ترین سرمایه نظام پربرکت جمهوری اسلامی مردم همیشه در صحنه هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید سعید شاهرخی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشت: در تاریخ پرافتخار ایران رویداد و افتخاری که در ۴۱ سال پیش حاصل رشادت‌ها و ایثار ملت ایران در سایه زعامت رهبر کبیر بود در برگه‌های زرین ایران یک برگه زرین و بی‌بدیلی است.

وی افزود: اگر به گذشته کشورمان برگردیم فراز و نشیب‌های مختلفی داشتیم اما در انقلاب اسلامی ارزش‌های اسلامی، تمامیت ارضی، استقلال و هویت ملی و اسلامی ما احیاء شد.

استاندار همدان ادامه داد: با احیاء جمهوری اسلامی با شعار محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی که حاصل پایه‌ریزی امام(ره) بود به ثمر نشست و استبداد و استکبار از کشور ما دور شد و به جای آن جمهوری اسلامی که به معنای سنت است به بهترین وجه نشان می‌دهد که انقلاب مردم چه ارزش‌های دینی را داشته است و توسط مردم در قالب یک رفراندوم تحت جمهوری اسلامی شکل گرفت و امروز مسیر خود را طی می‌کند.

استاندار همدان ابراز داشت: طی این ۴۰ سال آمریکا و سایر دشمنان تلاش کردند به عناوین مختلف این حرکات انقلابی را متوقف کنند اما آن چیزی که رمز شکل‌گیری انقلاب بود و امروز می‌بینیم که با قدرت بیشتری حافظ این مملکت است، وجود رهبر کبیر انقلاب و حضور معنادار، مداوم و یکپارچه مردم است که با وجود مشکلاتی که در مسیر انقلاب وجود داشت در بزنگاه‌های تاریخ  حضور جدی داشتند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین سرمایه نظام پربرکت جمهوری اسلامی مردم شریف و همیشه در صحنه ما هستند، گفت: ایستادگی در مقابل رژیم پهلوی و گروهک‌های مختلف که سعی در به انحراف کشیدن انقلاب داشتند حضور فداکارانه در مقابله با ایادی استکبار و صدام بعثی که ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و مردم ایثارگرانه در جنگ شرکت کردند و توانستیم پیروز شویم.

شاهرخی بیان کرد: دنیا پاسخ به عمل زشت و جنایتکارانه در به شهادت رساندن سردار «سلیمانی» را با حضور مردم در صحنه‌های مختلف و حضور میلیونی آنان در تشییع سردار دل‌ها شاهد بود.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران یکپارچه به میدان آمد، گفت: ملت ایران هر جا لازم بود مردم به صحنه آمدند، به ویژه مردم متدین و و ولایتمدار استان همدان و  تیر خلاص را به دشمن زدند.

شاهرخی اضافه کرد: مردم با اصل انقلاب، نظام و اصول قانون اساسی پیوند ناگسستنی دارند و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که در راستای خدمت به مردم گام‌های مؤثر و جدی را برداریم.

وی با بیان اینکه علاوه بر رشادت و مقاومت و روحیه ایثاری که مردم از خود نشان دادند باید به انتخابات هم اشاره کنیم که ناشی از بخش جمهوریت نظام ما است، آنجایی که قانون اساسی سرنوشت و نحوه اداره کشور و انتخاب نخبگان را به خود مردم داده و به دست مردم رقم بخورد، گفت: در آستانه انتخابات مجلس یازدهم هستیم و حماسه دیگری خلق خواهد شد.

استاندار همدان عنوان کرد: همگام با سایر استان‌های کشور تمهیدات لازم را برای انتخابات سالم، پرشور و حداکثری بعد از اعلام اسامی شاهد خواهیم بود که با حضور حداکثری مردم در دوم اسفند روز رأی‌گیری برای انتخاب فرد اصلح شاهد حضور مردم عزیز باشیم.

وی با اشاره به نقش پررنگ، اثرگذار و قوی اصحاب رسانه ابراز داشت: باید با نگاه مثبت به اصحاب رسانه نگاه کرد که پل ارتباطی قوی و مطمئن با ولی‌نعمتان ما، مردم هستند که نقش بسیار برجسته‌ای است.

شاهرخی با تأکید بر اولویت استان و بحث توسعه، گفت: توجه ما به معیشت، رونق تولید و اشتغال است اما برای تحقق این مهم سیاست ما حرکت بر مبنای برنامه و اصول است که ما را به اهدافمان می‌رساند و بر این اساس برنامه راهبردی تعریف کردیم که در این برنامه تکلیف هر شهرستان مشخص است.

*اشتغالزایی ۱۸ هزار نفر در سال جاری

وی با بیان اینکه طی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ گردشگری، خدمات و پروژه‌هایی باید اتفاق بیفتد که پیشرفت کنیم، افزود: در مجموع سالیانه ۵ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده‌ایم که تا امروز ۴ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن محقق شده و ۱۸ هزار شغل از اول سال تاکنون حاصل فعالیت‌های اقتصادی است که تا پایان سال باید به ۴۰ هزار شغل برسد.

استاندار همدان با اشاره به گستردگی کار در دهه فجر امسال یادآور شد: مجموع پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان در سال ۹۸، ۵۹۰ پروژه است که میزان اعتبار آنها ۹۴۴ میلیارد تومان است که تعداد اشتغالزایی این پروژه یک هزار و۱۷۵ نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین پروژه‌ها در حوزه عمرانی با اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: تعداد ۸۵ پروژه اقتصادی نیز با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان داریم.

شاهرخی ابراز داشت: ۵۰۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۶۵ پروژه افتتاحی و ۱۴۵ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود و در مجموع ۸۴ پروژه جدید اقتصادی به ارزش ۴۹۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و در مجموع استان شرایط پویایی دارد و در گوشه و کنار استان فعالیت‌های مختلف عمرانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فرودگاه همدان از فرودگاه‌های خوب کشور است، گفت: بلندترین برج فرودگاهی را بعد از تهران در همدان داریم و با کمک شرکت هواپیمایی سرمایه‌گذاری خارج از کشوری و استانی پرواز مشهد، کیش دو نوبت رفت و برگشت، یک نوبت پرواز تهران، به دنبال پرواز همدان - کیش - قشم نیز هستیم، همچنین پرواز استانبول را برای ایام نوروز داریم.

استاندار همدان با اشاره به دعوت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور در برنامه‌ها گفت: این روال عادی است و جایگاه قانونی نمایندگان تا روزی که نماینده هستند، محترم است اما اجازه استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی را برای تبلیغات نمی‌دهیم و فرمانداران باید مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه شهر همدان طی سال‌های اخیر بعد از رویدادهای اخیر مورد اقبال عمومی قرار گرفته است، ابراز داشت: باید همدان را به عنوان مقصد گردشگری برای ایران و سایر کشورها جا بیندازیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه همدان ظرفیت گردشگری دارد، ادامه داد: همدان امکانات و آب و هوایی بهتر از جاهای دیگر ایران دارد، ما به بلندای تمام تاریخ میراث فرهنگی در همدان داریم و باید استان‌های دیگر را دعوت و زیرساخت‌ها را آماده کنیم.

وی با تأکید بر جمع‌آوری کارتن خواب‌ها گفت: در مبادی مناطق توریستی و مراکز تفریحی باید مسافران به خانه سوئیت‌هایی دارای شناسنامه و کد و مطمئن هستند فرستاده شوند و این یکی از وظایف جدی میراث فرهنگی است که شهرداری و نیروی انتظامی نیز باید به این امر ورود کنند.

استاندار همدان در خصوص طرح جامع جدید شهر کنارگذر شرقی و غربی، افزود: کنارگذر غربی در حال اجرا است و رینگ سوم شهر در قالب این شهر تعیین نهایی می‌شود و ما به دنبال توسعه شهر هستیم و برای توسعه شهر و استان همدان در محور مواصلاتی به صورت خاص برنامه‌هایی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به مسیر تهران که یک مسیر مهم ملی است، گفت: این مسیر شرایط استان ما را بسیار بهبود بخشیده است و امروز در کمتر از سه ساعت به تهران دسترسی داریم.

*تا این لحظه جای نگرانی در خصوص ویروس کرونا وجود ندارد

شاهرخی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت و فرمانداران آماده‌باش هستند و برای پیشگیری سیستم قوی ملی در مبادی وجود دارد و اجازه ورود فرد آلوده وجود ندارد، همچنین اقداماتی انجام گرفته و از سوی دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی شده و تا این لحظه جای نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در قالب قانون اساسی و آیین نامه‌های مختلف اجرایی انتخابات صحبت کرد و برای زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم در انتخابات و رقابتی بودن تأکید کرد و حضور حداکثری زمانی است که همه سلیقه‌ها و افراد در انتخابات حضور داشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به بحث انتخابات اظهار داشت: بر اساس قانون به صلاحیت داوطلبان رسیدگی شده که ۴۴ نفر انصراف دادند و مابقی در هیئت اجرایی بررسی شدند که ۳۹۵ نفر بودند و ۳۷۶ نفر توسط هیئت اجرایی از معتمدین تأییدیه گرفتند.

شاهرخی اضافه کرد: از این تعداد معادل ۹۵ درصد از افرادی بودند که در عرصه کاندیداتوری باقی مانده بودند، تعداد رد شده‌ها ۱۹ فر هستند که باید به اعتراض ۱۹ نفر رسیدگی شود.

*هیئت نظارت استان ۱۴۱ نفر از داوطلبان را تایید کرد 

وی عنوان کرد: از ۳۹۵ نفر داوطلب، هیئت نظارت استان ۱۴۱ نفر را تایید کرد که ۳۵  درصد توسط هیئت نظارت تأیید صلاحیت شدند، آمار رد صلاحیت شده‌ها نیز در سراسر استان۱۲۷ نفر، عدم احراز صلاحیت ۱۱۷ نفر بودند که در مجموع ۲۴۴ نفر از ادامه فعالیت انتخاباتی در عرصه کاندیداتوری بازماندند که ۶۱ درصد داوطلبان است.

استاندار همدان اظهار داشت: امروز آخرین مهلت اعتراض است و ۲۲ بهمن لیست اسامی نهایی اعلام خواهد شد و تبلیغات از روز ۲۴بهمن ماه اعلام می‌شود و همه باید مرّ قانون را اجرا کنند و زمینه حصور حداکثری را فراهم کنیم، فرمانداران مکلف هستند مو به مو قانون را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه مرّ قانون باید اجرا شود و در برگزاری انتخابات بی‌طرف باشیم، گفت: بدترین معامله این است که برای دنیای دیگران آخرت را بسوزانیم.

شاهرخی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی رتبه اول در کشور را گرفتیم، افزود: پروژه‌هایی که در سامانه ثبت شده پیشرفت قطعی شده و در بین ۳۱ استان رتبه اول را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه هزاران پروژه در دولت نهم و دهم و میلیاردها تومان سرمایه مردم راکد مانده و کلنگ‌زنی شده که دولت به بخش خصوصی داده تا بهره‌برداری شود و مردم استفاده کنند، گفت: استان همدان در این راستا رتبه اول را دارد و ۲۶ درصد دامداری‌ها مربوط به استان همدان است.

*واگذاری ۷۰ پروژه به بخش خصوصی

استاندار همدان با اشاره به اینکه امسال ۷۰ پروژه را بنا به واگذاری داریم، اظهار داشت: وزیر نیرو برای افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای استان همدان را انتخاب کردند و در دولت هر جا نام همدان هست حس خوبی را به مردم و مدیریت همدان دارند و مسیر توسعه‌ای که همدان پیش می‌رود زبانزد است.

وی در خصوص مشکلات کارخانه کیوان که مربوط به ۱۰ سال قبل است، ابراز داشت: از ابتدای امسال ۴۴ واحد به کار برگردانده شده و وارد بازار کار کردیم اما به هر وسیله و به هر شکلی ورود پیدا می‌کنیم.

شاهرخی در خصوص پروژه‌های مهم استان تصریح کرد: در استان همدان کارگاه بزرگ سازندگی راه افتاده است و تعداد کل پروژه‌ها در استان ۲ هزار و ۴۴ پروژه است که دارای کد و ردیف هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۸۴ پروژه ردیف ملی دارد که در کشور بی‌نظیر هستند و پیوست بودجه دارند مانند راه‌آهن ما در همدان، تصریح کرد: پروژه‌های استانی ۴۰۰ میلیارد تومان است که یک هزار میلیارد پروژه‌های ملی مربوط به استان است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه جمع ردیف ملی یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: ارزش تقریبی کل پروژه‌ها ۶ هزار میلیارد تومان است؛ برای استان همدان دولت پروژه تعریف کرده است و فعال هستند و در شرایطی تعریف شده که محدودیت ورود نقدینگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه خط آهن ما فعال است و ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، گفت: دنبال ایستگاه تهران ـ ملایر و مشهد  هستیم که برای داخل در حال اجرا است و مسیر آن نهایی شده و برای مردم همدان و استان‌های همجوار انجام می‌شود.

شاهرخی ابراز داشت: در نهاوند سد گرین اجرایی شد و در ماه‌های آینده سد نعمت‌آباد افتتاح خواهد شد و ۶۰ میلیون مترمکعب به سدهای ما افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: فاضلاب پساب همدان در صنعت استفاده می‌شود و ۳ میلیون مترمکعب تصفیه شده و با افتخار در شرف افتتاح پتروشیمی هگمتانه هستیم و برای سرمایه‌گذاری آن ۳۰ میلیون تومان از سوی دولت و مابقی از طریق بخش خصوصی تزریق شده است.

*بیمارستان تویسرکان و پتروشیمی در سفر ریاست جمهوری  به همدان افتتاح می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه ۸۴ پروژه پیوست ملی بودجه در لایحه دولت بوده است، گفت: بیمارستان تویسرکان و پتروشیمی در سفر ریاست جمهوری  به همدان افتتاح می‌شود که ۹۸ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه در همدان ۴۱ پروژه کد دار وجود دارد، اضافه کرد: طرح‌های گردشگری، چهاربانده کردن بهار و علیصدر در کارهای ما هست که به دنبال آن هستیم و جزء برنامه‌های محوری ما است.

شاهرخی ابراز داشت: مدیران ما باید ریسک پذیر باشند و خود را فدای مردم کنند و باید این را باور کنیم که در خدمت مردم باشیم.

وی با بیان اینکه همه اصحاب رسانه و جراید خالصانه پای کار هستند، عنوان کرد: از انتقاد نباید ترسید در کنار آن خوبی‌ها نیز باید نوشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات