خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

طرح «نماد» هدر دادن بیت المال است نه یک طرح بالینی و غربال محور

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به طرح «نماد» و با بیان اینکه ما روی این مدل اجرا، حرف داریم چراکه بیت المال در این طرح هدر می‌رود و خروجی نیز ندارد، گفت: قرار بود این طرح یک کار تحولی باشد اما هنوز در عمل شاهد انجام کار تحولی نیستیم.
کد خبر: ۹۲۰۲۸۸۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹

 طرح «نماد» هدر دادن بیت المال است نه یک طرح بالینی و غربال محوربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ محمد ملایی در دومین کارگاه آموزشی تربیت مربی طرح «نماد» که در سالن جلسات سازمان بسیج فرهنگیان با حضور مربیان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش طرحی به عنوان طرح «نماد» را برگزار می‌کند که قرار بود یک کار تحولی باشد اما هنوز در عمل شاهد انجام کار تحولی نیستیم.

وی با بیان اینکه ما روی این مدل اجرا، حرف داریم چراکه بیت المال در این طرح هدر می‌رود و خروجی نیز ندارد، گفت: در شهرستان بهار 30 نفر در این طرح کار می‌کنند اما دوره‌ای ندیده‌اند، آموزش و پرورش بگوید بودجه‌ای که در شهرستان بهار هزینه کرده، چه خروجی داشته است و چرا تاکنون مشاوری تربیت نشده که این کار را انجام دهد مگرنه اینکه «نماد» یک طرح بالینی و غربال محور است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: وقتی فرد کار بالینی نکرده چگونه می‌خواهد تشخیص دهد و کارشناس آسیب‌های اجتماعی شود.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر مدرسه ۱۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح واریز شده است، افزود: هر میزان که هزینه شده باید به مردم گزارش داده شود.

ملایی با اشاره به اینکه جریان لیبرال که در سطح وزارتخانه مجری این کار است، قائل به حرف کاربردی نیست، ابراز داشت: بسیج فرهنگیان در برابر این بزه‌ها می‌ایستد.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغ وزیر، برنامه نماد برنامه مشترک بسیج و آموزش و پرورش است اما آموزش و پرورش از زیر بار آن فرار می‌کند و کار مردم زمین مانده است، گفت: این طرحی غربال محور و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی محفل مشروعیت دادن به استفاده‌های سوء سیاسی و مهندسی اجتماعی شده است، ابراز داشت: هدف از کارگاه آموزشی تربیت مشاوران متخصص است.

وی با اشاره به بحث پرخاشگری و آمار آن در بین دانش‌آموزان اضافه کرد: ما در بسیج فرهنگیان در این طرح مشترک در 200 مدرسه که پایلوت کردیم ورود پیدا کردیم؛ تا با ورود 70 نفر معلم متدین بخشی از این مشکلات در مدارس هدف حل شود و با برگزاری این جلسات باری از دوش مردم و دانش‌آموزان برداریم.

ملایی با بیان اینکه اصل موضوع این است که مراقبتی از این موضوع در مدارس داشته باشیم که باری از دوش مدرسه و معلم برداریم، خاطرنشان کرد: چند ماه از سال تحصیلی می‌گذرد اما هنوز آموزش و پرورش مشاوره به مدرسه معرفی نکرده است.

وی با اشاره به انتشار مطالب غیر اخلاقی و با بیان اینکه منتشرکننده چنین مطالبی در بدنه آموزش و پرورش لیبرال‌ها هستند، تصریح کرد: ما در راهنمای جامع آموزش سلامت با یک جریان نئولیبرال مواجه هستیم؛ امام راحل در دو سال پایانی عمر خود ۱۰ بار اسم لیبرال را می‌آورد و آنها را کنار منافقین می‌گذارد.

ملایی با بیان اینکه جنگ ما در جبهه انقلاب اسلامی با جریان نفوذ روبرو است، ابراز داشت: ما با یک جریان نفوذ طرف هستیم و در سند 2030 نفوذ صورت می‌گیرد، بنابراین ما تکلیف داریم به فرمان نائب امام زمان(عج) در این حوزه وارد شویم و جهاد کنیم.

وی گفت: جریان نئولیبرالیسم به دنبال این است که بگوید اسلام ناکارآمد است و به دنبال بدبینی نسبت به اسلام و جریان انقلابی است و ما باید کار انقلابی انجام دهیم تا به نفع مردم کار پیش برود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات