خطیب جمعه اردل؛

زيربناي تقوا عفت و ايثار است

امام جمعه اردل با اشاره به اینکه پيامبران الهي عزت را براي مردم به ارمغان آوردند، اظهار داشت: زيربناي تقوا عفت و ايثار است، شاخصه‌هايي که مرد و زن را شامل مي‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۰۳۷۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقواي با تبريک ولادت حضرت مسيح (علیه السلام)، خاطرنشان‌ کرد: قرآن کريم حضرت عيسي(علیه السلام) و مادرش را به درستي معرفي کرده است.

 امام جمعه اردل با اشاره به اینکه پيامبران الهي عزت را براي مردم به ارمغان آوردند، اظهار داشت: زيربناي تقوا عفت و ايثار است، شاخصه‌هايي که مرد و زن را شامل مي‌شود.

 وي افزود:حضرت عيسي مسيح(علیه السلام) از جمله پيامبران اولوالعزم و صاحب کتاب و مجهز به معجزه هايي چون زنده کردن مردگان و شفا دادن مریض هاي صعب العلاج بود، آن حضرت جهت هدايت انسانها بسوي توحيد و يکتا پرستي لحظه ي فرو گزار نکرد.

 حجت الاسلام بهرامي ادامه داد:حضرت عيسي مسيح(علیه السلام) افزون بر اينکه در راه سعادت اخروي بشر تلاش مي کرد سعي داشت در دنيا نيز صلح و صفا و صمميت را نه تنها در ميان پيروان خود بلکه در جوامع بشري حاکم بسازد اما امروز متاسفانه برخي افراد، جريان ها و جوامعي که مدعيان پيروي حضرت مسيح هستند برخلاف رويه اين پيامبر بزرگ الهي عمل کرده و خشونت و نا امني ها را در ميان مردم دامن مي زنند.

 امام جمعه اردل با بيان اينکه تواضع ومردم داري شيوه حضرت عيسي (علیه السلام) بود افزود: برخلاف سيره حضرت عيسي(علیه السلام)  تکبر،استکبار ومنفعت طلبي شيوه مدعيان مسيح امروزي است .

وی به شیوه عملکرد برخی از حاکمان در دنیا اشاره کرد و ادامه داد: بخش از مردم دنيا خودشان را طرفداران حضرت عيسي (علیه السلام) مي دانند اما متاسفانه  آنچه از حکومتها وحاکمان دنيا ديده مي شود اين است که خودشان را پيرو مسيح (علیه السلام) مي دانند ولي خلاف سيره و راه آن حضرت عمل مي کنند.

بخش عمده مشکلات معيشت و اقتصادي مردم بخاطرضعف مجالس است

 امام جمعه اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با اشاره به به انتخابات مجلس و شروع تبليغات نمايندگان گفت:داشتن مسئول و نماينده عدالتخواه و انقلابي حق مردم است.

 وي به لزوم حضور نمایندگان ولایی و انقلابی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: فشار،سختي ومشکلاتي که امروز مردم دارند بخش عمده ي آن بخاطرضعف مجالس است وتامجالس مااز انسانهاي توانمند، پاک دست، آزادمرد وبدون وابستگي تشکيل نشوداين مشکلات همچنان باقي است.

 خطيب جمعه  اردل گفت:حق مردم است همه تلاش کنند درتشکيل مجلسي توانمند، مردمي، شجاع، بابرنامه که اگرکوتاهي کنيم درتمام اشتباهات وبديها وناکارآمدي مجلس شريک خواهيم بود.

 حجت الاسلام بهرامي تاکيد کرد:هئيت هاي اجرایي ونظارت بدانند چه مسئوليت سنگيني برعهد دارند، اگر ذره اي غفلت و کوتاهي کرديد فردا مواخذه خواهيد شد.

 امام جمعه  اردل با توصيه به اعضاي شوراي شهر  گفت: اعتمادمردم به شوراها يک تکليف بردوش شماست کوتاهي درآن خيانت است، اميدواريم همه ي عزيزان فرصت را از دست ندهند از حواشي پرهيزکنند، از منافع شخصي بگذرند، با همکاري وگذشت ، با همفکري ،نسبت به تکليفشان کوتاهي نکنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار