خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد

ارسال 366 اثر به سومین دو سالانه جشنواره سراسری «حبیب حرم»

مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: در مجموع 156 نفر با ارسال 366 اثر در سومین دو سالانه جشنواره سراسری حبیب حرم شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۹۴۵۸۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

ارسال 366 اثر به سومین دو سالانه جشنواره سراسری «حبیب حرم»به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رسول کرمی ظهر امروز در نشست خبری سومین جشنواره سراسری حبیب حرم اظهار داشت: این جشنواره  تا کنون دو مرتبه و در سال‌های 95، 96 و در بخش‌های شعر، داستان، نمایش محیطی، موشن و نماهنگ با موضوعات استکبار ستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت، جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوسالانه جشنواره سراسری حبیب حرم افزود: با آغاز فراخوان این جشنواره تاکنون  در بخش شعر250  اثر از 70 شاعر در دو بخش کلاسیک و سپید ارسال شده است که در بخش کلاسیک 5 نفر و در بخش سپید سه نفر برگزیده شدند.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در بخش داستان 70  اثر از 46 داستان‌نویس ارسال شده که هشت نفر برگزیده شدند، عنوان کرد: در بخش نمایش محیطی 30 نفر از هنرمندان و کارگردانان 36  اثر به جشنواره ارسال کردند که 6 گروه به بخش نهایی راه یافته و یک اثر نیز مربوط به بخش جانبی جشنواره است.

وی با بیان اینکه در بخش موشن و نماهنگ نیز 10 اثر از 10 شرکت کننده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: در مجموع 156 نفر با ارسال 366 اثر در سومین دو سالانه جشنواره سراسری حبیب حرم شرکت کرده‌اند.

کرمی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره متعلق به استان‌های گیلان، اصفهان، مازندران، قزوین، قم، یزد، مرکزی، تهران و همدان هستند.

 

دبیر اجرایی جشنواره «حبیب حرم» نیز گفت: در نمایش محیطی آثار فاخری ارسال شده است که می‌تواند به جشنواره‌های تئاتر کشوری پهلو بزند آثاری که  از روز شنبه 9 آذرماه در پنج نقطه از شهر همدان نمایش داده خواهد شد.

علیرضا اکبری با اشاره به اینکه در بخش موشن و نماهنگ به دلیل سختی‌های تولید اثر، تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه کمتر از دیگر بخش‌هاست، افزود:  در دوره گذشته جشنواره حبیب حرم، نمونه آثار شاعران در مجموعه "شعر حبیب حرم" به چاپ رسید.

وی درباره داوران این دوره از جشنواره نیز بیان کرد: در بخش نمایش سید حسین فدایی حسین، محسن سلیمانی، مرضیه درخشان، در بخش شعر سپید محمد صارمی شهاب، مریم برزگر، شعر کلاسیک حسن کرمی نور، مهدی طبابتی توانا، محمد پیله ور، بخش داستان علی رزم آرای، مرتضی فرجی، تیمور آقامحمدی، بخش موشن و نماهنگ امین لطفی شهپر، حمید قره‌خانی داوری آثار را بر عهده داشتند.

دبیر اجرایی جشنواره «حبیب حرم» در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه این جشنواره نسبت به سالهای قبل چه تفاوتی داشته است، ابراز کرد: در دوره اول بخش شعر و داستان و عکس داشتیم و در دوره دوم فقط شعر و داستان بود اما در این دوره نمایش محیطی، موشن و نماهنگ اضافه شده است.

وی بیان کرد: در دوره‌های آتی بخش‌ها گسترده تر شده و محور جشنواره نیز آثار انقلابی و ارزشی  قرار می‌گیرد چرا که هدف ما  از برگزاری این جشنواره حمایت از هنرمندان متعهد در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات