خبرهای داغ:
مسئول مؤسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم با اشاره به سه گنجینه دفاع مقدس، حرم و مقاومت و امنیت گفت: اگر ما می‌خواهیم این حماسه‌ها در این دنیا منتشر شود، هنر باید به کمک این حماسه‌ها بیاید.
کد خبر: ۹۱۹۵۸۴۵
|
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

نشر حماسه‌های دفاع مقدس، حرم و مقاومت و امنیت نیازمند بهره‌گیری از هنر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار محمدعلی آسودی در اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری «حبیب حرم» که در سالن اجتماعات مجتمع بوعلی سینا برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم که خداوند به ما لطف و مرحمتی کند همانند شهید «همدانی» عاقبت ما هم ختم به شهادت شود.

وی گفت: ما گنجینه‌ای بزرگ به نام گنجینه «دفاع مقدس» داریم که دو گنجینه دیگرهم بر این گنجینه افزوده شده یکی گنجینه «دفاع از حرم و مقاومت» که به بخش‌های کوچکی از آن مانند خاطرات همسر سردار «همدانی» منتشر شده و اقیانوس‌های بیکرانی در این زمینه وجود دارد و گنجینه دیگر گنجینه «دفاع از امنیت» است.

مسئول مؤسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم افزود: اگر ما می‌خواهیم این حماسه‌ها در این دنیا منتشر شود، هنر باید به کمک این حماسه‌ها بیاید.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می ‌فرمایند هنر در هر کاری وارد شود ماندگار می‌شود، ابراز داشت: همه بسیجیان و ایثارگران به موقع برای وصف این جوانمردی‌ها ورود پیدا کرده و خوب عمل کردند، آنها به موقع و به هنگام ورود پیدا کردند و اگر هنر به سراغ این حماسه‌ها بیاید می‌تواند آنها را به خوبی وصف کند.

سردار آسودی تصریح کرد: ۸ سال دوران دفاع مقدس شامل هزاران هزار حادثه است و باید این را مطالبه کرد تا فهرستی از آن تهیه کنند و ببینند چقدر چقدر موشکافی کرده‌ایم که این مورد تا الان انجام نشده است.

وی گفت: آثار بزرگ هنری دنیا را اگر نگاه کنیم، بسیاری از آنها مثل آثار ویکتورهوگو، تولستوی و... بر قهرمانی ملت‌ها استوار است.

مسئول مؤسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم یادآور شد: این پیروزی را با همین ابعاد و خصوصیات ما باید روایت کنیم که این کار هنرمندان، سینماگران، اصحاب فرهنگ و...  است و باید به این کارهای ارزشمند بپردازیم.

وی عنوان کرد: ما باید هنرهای هفتگانه را در عرصه دفاع مقدس و حرم و امنیت وارد کنیم و از این امر غافل نشویم.

سردار آسودی با بیان اینکه حضرت آقا بیانیه گام دوم را مطرح کردند و راهکارهایی که می‌شود در چهل سال دوم انجام داد را بیان کردند، گفت: یکی از آنها تشکیل کار گروه‌های فرهنگی است؛ کارگروه‌های فرهنگی در سراسر کشور و در مساجد یکی از آنها است و آتش به اختیار نیز یکی دیگر از آنها است که می‌توانند تأثیرگذاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنرمند می‌تواند واقعیت قضیه را در قالب شعر، داستان و... درآورد ،گفت: ما باید برای تبیین حقایق و ترویج آن بین مردم و اثربخشی آن از هنر بهره بگیریم و امیدواریم همه در این زمینه موفق باشید.

مسئول مؤسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم ابراز داشت: بیش از 4 هزار نویسنده در موضوعات مختلف رمان، داستان، پزشکی و... داریم که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر ما بتوانیم از آنچه که رهبر فرزانه می‌فرمایند بهره بگیریم موفق می‌شویم همان گونه که هرجا این کار را انجام دادیم موفق بودیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش داستان، نماهنگ، موشن گرافیک، آثار نمایش محیطی، بخش متن، طرح و ایده، طراحی صحنه، بهترین بازیگر زن و مرد  تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات