خبرهای داغ:
مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف:

حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های اوقاف است

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افزایش تعامل بین وقف و فناوری‌های نوین و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۳۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های اوقاف استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ستان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین روحانی نژاد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه سمنان اظهار کرد: باید در جهت افزایش تعامل بین وقف و فعالیت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کنیم و ارتباط این دو بخش را بیش‌ازپیش گسترش دهیم.
وی افزود: زمینه‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در حوزه موقوفات وجود دارد، باید از آنها به نحو احسن استفاده شود و یکی از اقدامات مهم این است که تلاش کنیم بیش‌ازپیش از فناوری‌های روز استفاده کنیم.
مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه سرمایه‌گذاری در موقوفات باهدف افزایش بهره‌وری موقوفات است و اقدامات خوبی در این حوزه انجام‌شده است که آثار و برکات این سرمایه‌گذاری‌ها در آینده‌ای نزدیک مشخص و معلوم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید در اجرای پروژه‌ها مصلحت مردم منطقه و شهر را ببینیم اظهار کرد: همان‌گونه که دفاع از مصلحت وقف مهم است و باید در این راستا تلاش کنیم، دفاع از مصلحت جامعه و مردم نیز مهم است و باید به آن کمک کنی.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی نژاد عنوان کرد: یکی از وظایف ما اجرای نیات موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه است و درگذشته نیز حوزه‌ها به‌وسیله موقوفات خودشان اداره می‌شدند و باید تلاش کنیم با افزایش بهره‌وری موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه نسبت به تأمین منابع مالی موردنیاز حوزه‌ها اقدام نموده و حوزه‌ها را به جایگاهی برسانیم که بی‌نیاز از اتکا به اعتبارات دولتی اداره شوند.
وی اظهار کرد: کمک به آزادی زندانیان از محل موقوفات مرتبط و جذب کمک‌های خیران نیز یکی دیگر از اقدامات مهمی است که در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد و یکی از اقداماتی است که آثار و برکات اجتماعی وقف را در جامعه به‌خوبی نمایان می‌کند./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها