خبرهای داغ:
معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو خبر داد

ثبت میراث فراملی زنجیره‌ای در کشورهای جاده ابریشم

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو گفت: هماهنگی به منظور معرفی و ثبت میراث فراملی زنجیره‌ای در کشورهای جاده ابریشم در حال انجام است.
کد خبر: ۹۱۷۷۳۳۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

ثبت میراث فراملی زنجیره‌ای در کشورهای جاده ابریشمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جینگ فنگ در اجلاس جهانی راه ابریشم اظهار داشت: هماهنگی به منظور معرفی و ثبت میراث فراملی زنجیره‌ای در کشورهای جاده ابریشم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه از دعوت برای شرکت در اجلاس جهانی «راه ابریشم» در همدان تقدیر و تشکر می‌کنم، گفت: ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم در اين شهر زيبا در حال برگزاری است كه اين اتفاق بسيار باعث خوشنودی است.

جینگ فنگ با بیان اینکه همدان شهری مشهور و معروف به خاطر صنایع دستی‌اش در مسير «جاده ابریشم» قرار دارد، افزود: از جمهوری اسلامی و وزارت میراث فرهنگی و استان همدان برای برگزاری این رویداد تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه ایران با داشتن 24 اثر میراث ملی و فرهنگی که در فهرست میراث یونسکو ثبت شده شریک بسیار مهمی برای اجرای کنوانسیون جهانی میراث فرهنگی مصوب سال جهانی 1972 است، افزود: ایران استانداردهای بالایی را برای حفاظت از میراث فرهنگی و مدیریت این میراث ثبت کرده است.

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو افزود: می‌خواهم از جانب دبیرکل یونسکو از دولت جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر كنم چراکه ثبت موفق جهانی جنگل‌های هیرکانی در سال 2018 و به عنوان میراث طبیعی و چشم انداز باستانی ساسانی از فارس در سال 2019 انجام شد.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان یک شریک فعال و کنشگر در کمیته هماهنگی جهانی نقش داشته است، ادامه داد: جاده ابريشم و زنجیره آن یك نمونه و مصداق عالی از میراث و گنجینه‌های فرهنگی مغفول و مخفی مانده جهانی است.

جینگ فنگ با اشاره به اینکه از سال 2003 مرکز میراث جهانی نقش بسیار کلیدی ایفا کرده است، گفت: هماهنگی به منظور معرفی و ثبت میراث فراملی زنجیره‌ای در کشورهای جاده ابریشم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای پیاده‌سازی دستورات مد نظر؛ کمیته هماهنگی بین دولتی در نشست 2009 تشکیل شد و نمایندگان آن از کشورهای مختلف در این اجلاس حضور دارند، ابراز داشت: یک رویکرد راهبردی و نظام‌مند برای آماده‌سازی روند معرفی آثار جهانی برای ثبت در میراث جهانی، آن هم برای کشورهایی که در امتداد جاده ابرایشم هستند، فراهم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات