رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن:

هیئات عزاداری قوی‌ترین شبکه دینی مذهبی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن هیئات عزاداری را قوی‌ترین شبکه دینی مذهبی دانست.
کد خبر: ۹۱۷۰۲۴۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  حجت الاسلام سید کاظم سالاری در همایش پرچمداران بصیرت که با حضور مسئولین هیئات عزاداری، روحانیون و مداحان برگزار شد، تعداد هیات‌های فعال در شهرستان بردسکن را ۱۸۰ هیات اعلام کرد و گفت: ازاین تعداد ۲۲ هیات در شهر بردسکن وجود دارد.
 
وی از مسئولین هیئات‌های مذهبی خواست مراقب افراد نفوذی به تکایا باشند و در صورت هر گونه خطایی از هیئت‌ها باید مسئولین هیئت‌ها پاسخ گو باشند.
 
وی اظهارداشت: خوشبختانه با فرهنگ سازی که انجام شد پرونده کشتار دام در جلوی هیات‌ها و معابر شهری در شهر بردسکن بسته شد و هنوز در برخی از این روستا‌ها این اقدام انجام می‌شود که می‌طلبد روحانیون و هیات امناء تکایا مردم را از کشتار دام در سطح روستا‌ها پرهیز و در محل کشتارگاه هیات نسبت به نذورات خود اقدام کنند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن بر شفاف سازی مسایل مالی تکایا برای عزاداران تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی از هیت‌ها فقط در دهه اول ماه محرم فعال هستند و در دیگر ماه‌های سال هیچ فعالیتی ندارند.
 
حجت الاسلام سالاری بر وحدت و انسجام در تکایا تاکید کرد و گفت: مسئولان هیات‌های عزاداری، مبلغین و مداحان ۳ رکن اصلی هر هیات عزاداری می‌باشند که می‌طلبد بین این افراد وحدت و انسجام وجود داشته باشد.
 
وی بر واعظ محوری در مجالس عزاداری تاکید کرد و از روحانیون خواست اهداف قیام امام حسین (ع) و عاشورا را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنند.
 
وی هیئات عزاداری را قوی‌ترین شبکه دینی مذهبی دانست و از هیات امناء تکایا خواست مجالس را طوری برنامه ریزی کنند که تاپاسی از شب به طول نینجامد.
 
وی همچنین براقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا نیز تاکید کرد و از مسئولین هیئات‌ها خواست نسبت به ثبت هیات خود اقدام کنند چرا که هر گونه خدمات توسط شورای هیئات مذهبی براساس ثبت آنها انجام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها