خبرهای داغ:

اثرگذاری اجلاسیه شهدا در فرهنگ سازی جامعه

رئیس ستاد اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود گفت: یادواره‌ها و اجلاسیه شهدا حکم کار‌های فرهنگی تاثیرگذار را دارد که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اخلاقی، معنوی، اجتماعی و سیاسی تاثیرات خود را دارد.
کد خبر: ۹۱۵۸۹۹۵
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
اثرگذاری اجلاسیه شهدا در فرهنگ سازی جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های بسیج اصناف و مسئولین اتاق اصناف و اتحادیه‌های اصناف شاهرود به مناسبت برگزاری سومین اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) در حدیثی بیان می‌دارد، ایمان کامل نمی‌شود مگر انسان سه ویژگی داشته باشد که یکی از خدا و دومی از پیامبر و سومی از امام معصوم است و صفت از خدا سِرپوشی است و صفت از پیامبر مدارا با مردم و صفت از امام معصوم اهل تحمل بودن بر سختی‌ها و مشکلات بدنی و مالی است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از نکات ویژه فرهنگی معنوی برگزاری یادواره و یادمان و اجلاسیه‌های شهداست گفت: کسبه و بازاریان ما از قبل از انقلاب در شکل گیری و پیروزی و تداوم آن نقش آفرین بودند و امروز نیز در برپایی یادواره‌ها و یادمان‌های شهدا پیشقدم هستند.
رئیس ستاد برگزاری اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری دو سالانه اجلاسیه شهدا با جاذبه‌های مختلف آن اظهار کرد: این فرصت مغتنمی برای شهر است چرا که با توجه به تاکیدات رهبری بر جنگ نرم دشمنان و تلاش برای سست کردن ایمان و باور‌های مردم یکی از کار‌ها برای مقابله با این تهدیدات برپایی یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهداست.
وی تاکید کرد: تاثیرات این نوع برنامه‌ها فرصت مغتنمی است در شهرستان تا مردم و خانواده‌ها بهره‌مند و در برابر تهیدات دشمنان واکسینه شوند.
امینی با اشاره به بازخوانی عملیات مرصاد در این اجلاسیه عنوان کرد: خود این بازخوانی هم تاثیرات خودش را دارد مانند حج که بازخوانی وقایع تاریخی ایت و تاثیر دارد و یا بازخوانی واقع غدیر که انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بازخوانی عملیات مرصاد که استان سمنان و شهرستان شاهرود نقش اساسی داشته که رهبری در دیداری که با خانواده‌های شهدای استان و شهرستان ما داشتند بر نقش رزمندگان و شهدای این استان در این عملیات تاکید داشتند و این بازخوانی برای نسل جوان برای مهم و تاثیر فرهنگی معنوی در دل و ذهن انسان‌های متعهد می‌گذارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: نیاز شهر این برنامه‌های فرهنگی است و بهترین کار همین برگزاری اجلاسیه شهداست و مردم ما با مشقات و سختی‌هایی که امروز دارند دستشان در کار فرهنگی بلند و برتر است و باید همه در این راستا کمک‌های مادی و معنوی و تبلیغی خود را مصروف دارند.
وی تصریح کرد: کار‌های فرهنگی، کار‌های ایجابی است که آثار منفی را از بین می‌برد و یادواره‌ها و اجلاسیه شهدا حکم این کار‌های فرهنگی تاثیرگذار را دارد که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اخلاقی، معنوی، اجتماعی و سیاسی تاثیرات خود را دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها