معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

رشد ۲۵ درصدی اشتغال روستایی در سال ۹۷

معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بیکاری روستاییان از ۸.۹ سال ۹۶ در ۹۷ به ۷.۹ کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۱۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ منوچهر رزم‌جو معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سامانه کارا ثبت‌نام شده گفت: ۱۰۲ هزار طرح با اعتبار ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بانک‌های عامل به تصویب رسیده است.

وی هدف ایجاد اشتغال روستایی را توسعه متوازن دانست و افزود: برای عملیاتی شدن این طرح ۱۸ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی پیش بینی شده که جلوگیری از مهاجرت از روستاها،افزایش تولید و بهره وری نیز مد نظر است.

معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح روستایی و عشایری در نظر گرفته بیان داشت: از این مبلغ میزان ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان برای سایر دستگاه های اجرایی و مابقی آن برای نهادهای حمایتی بنیاد شهید،کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیکاری روستاییان از ۸.۹ سال ۹۶ در ۹۷ به ۷.۹ کاهش داشته عنوان کرد: علاوه بر این سهم اشتغال روستاییان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۲۵ درصد رشد داشته که نشان از موفقیت طرح اشتغال روستایی است.

رزم‌جو با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم اقتصادی باید ۲۵ هزار روستا در جهت شکوفایی اقتصادی شناسایی شوند گفت: از این تعداد سهمیه هر استان مشخص شده و سالانه نیازمند شناسایی ۵ هزار روستا هستیم و باید در دستور کار باشد.

وی در خصوص اینکه از ۱۰۲ هزار طرح مصوب تاکنون به ۹۷ هزار آنها توسط بانک‌ها تسهیلات پرداخت شده افزود: ۷۴ درصد توسط سایر دستگاه‌ها جذب و ۲۶ درصد اعتبارات مربوط به اشتغال روستایی و عشایری توسط نهادهای حمایتی بوده که پیش‌بینی می‌شود با جذب مجموع این اعتبار برای ۲۰۰ هزار نفر از روستاییان کشور اشتغال‌زایی شود.

معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های گسترده استان مرکزی در حوزه صنعت و کشاورزی تصریح کرد: در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و منابع طبیعی باید ۴۵ درصد اعتبارات به این بخش‌ها اختصاص پیدا می‌کرد اما در استان مرکزی با توجه به ظرفیت های کشاورزی و صنعتی حدود ۵۶.۵ درصد به این امر اختصاص پیدا کرده است.

رزم‌جو ظرفیت های استان مرکزی در حوزه صنایع دستی و فرش را گسترده خواند و خاطر نشان کرد: در استان در بخش صنایع دستی و فرش ۸ دهم درصد، گردشگری ۷.۲ دهم درصد و ارتباطات و فناوری اطلاعات ۷.۸ دهم درصد اعتبار اختصاص یافته است.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار