خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری:

اعتیاد به بازی‎های رایانه‎ای در کمین فرزندان

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه باید در جهت ترویج تمدن و فرهنگ ایرانی-اسلامی از بازی رایانه‎ای ملی استفاده شود، گفت: اعتیاد به بازی رایانه‎ای در کمین فرزندان است.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۷۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ مرتضی عسگری در گفت‎و گو با خبرنگار ما با اشاره به آغاز تعطیلات تابستانه و رواج استفاده از بازی‎های رایانه‎ای اظهار کرد: استفاده از بازی رایانه‎ای در عصر جدید غیر قابل انکار است.
 
وی با بیان اینکه بازیهای یارانه‎ای در بین کودکان حتی بزرگسالان شیوع زیادی دارد، خاطرنشان کرد: بازی‎های غیر مجاز بیشتر در فکر استحاله فرهنگی هستند که در برخی موارد نیز متاسفانه موفق شده‌‏اند.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در برخی بازی‎ها برای سعود به مرحله بعد بایدناخواسته وغیر عمد به اعتقادات مذهبی خود نیز توهین نماید، عنوان داشت: با انجام این حرکت  قبح توهین به مقدسات شکسته می‏شود و از آنجا که کودکان از این بازی‏ها الگو برداری می‎کنند در واقعیت نیز این چنین خواهد شد.
 
عسگری با بیان اینکه متاسفانه در کمتر بازی می‎توان نشانه از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مشاهده نمود، تصریح کرد: والدین به خاطر داشته باشند که در جهت تربیت صحیح فرزندان باید بازی‎هایی در اختیار آنان قرار دهند که مورد تائید سازمان‎های مسئول داخلی باشد و همچنین بر روح و روان فرزندان تاثیر مثبت و نوع خلاقانه داشته باشد همچنین  بازی باید بر اساس سن، جنس و میزان هوش فرزندان انتخاب شود و نمی‏توان یک بازی را در اختیار همه کودکان قرار داد. متاسفانه بر روی بازیهایی که فرزندان با علاقه دنبال میکنند نظارت و حساسیت کافی از طرف خانواده یا مسئولین دیده نمیشود و این ممکن است پیامدهای منفی داشته باشد...
 
وی به مسئله پرخاشگری موجود در بازی‎ها اشاره داشت و گفت: شخصیت‎های اصلی این بازی‏ها شخصیت‎های پوچ و خیالی کشورهای غربی است که حتی در بیشتر اوقات پرخاشگری را در جامعه ترویج می‎دهند.
 
رئیس پلیس فتا استان، افزود: این انتظار می‌رود که  ساخت بازی‎های رایانه‎ای خلاقانه با رویکرد ایرانی-اسلامی بیشتر در داخل کشور مورد توجه قرار گیرد و باید بازی‎هایی در کشور ساخته شود که به تمدن، فرهنگ، اعتقادات و شخصیت‌‏های بزرگ داخلی بپردازد تا نوعی فرهنگسازی و معرفی شخصیت‎های ارزشمند داخل را به همراه داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار