خبرهای داغ:
کارآفرین بسیجی در گفتگو با "بسیج" :

هدفم از کارآفرینی نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی و اشتغال زایی است

کارآفرین بسیجی محسن عباس زاده هاشمی از بسیجیان و جانبازان دوران دفاع مقدس که فعال در عرصه تولید می باشد.
کد خبر: ۹۱۳۲۳۶۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبر گزاری بسیج، کارآفرین بسیجی محسن عباس زاده هاشمی از بسیجیان و جانبازان دوران دفاع مقدس که فعال در عرصه تولید می باشد.

این کارآفرین  بسیجی که در زمینه  پرورش قارچ در شهرستان بجنورد فعالیت می کند در گفتگو با خبر گزاری بسیج استان بیان داشت:یکی از مهمترین علل ایجاد این فعالیت و شغل  را خدمت به اقتصاد کشور در جهت تولید و اشتغال به صورت بسیجی وار دانست و اظهار داشت که از بزرگترین هدف من این می باشد که بتوانم فرهنگ کارآفرینی و اشتغال زایی را برای حداقل افرادی که در کنار من هستند نهادینه کنم .

وی پیرامون عرصه فعالیت مربوطه گفت:محیطی که برای پرورش قارچ درنظر گرفتیم در سه سالن مجزا که هرکدام از این سالن ها 108 متر وسعت دارد در 4 طبقه که حدوداً 400 متر را در مجموع زیر کشت بردیم که هر سالن هم به صورت تقریبی 700 کمپوست می برد که در فاز اول این کار 6 نفر به صورت مستقیم و 4 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده که در ادامه با گسترش حوزه کاری این تعداد نیروها  افزایش پیدا می کنند.

این کارآفرین پیرامون بازار کاری خود اظهار داشت: بازار مصرف ما به صورت عرضه مستقیم از تولید به مصرف می باشد و تلاش می شود که جلوی واسطه ها نیز گرفته شود تا قارچ مورد نظر با قیمت مناسب تری به دست مشتری برسد و همچنین  سعی براین است که  با افزایش تولید نیاز استان را کامل برآورده کنیم وازوارد کردن این محصول  از استان های دیگر جلوگیری شود.

وی در پایان پیرامون ویژگی های قارچ  بیان داشت که قارچ به مراتب بهتر از گوشت  می باشدو پروتئین آن هم بیشتر است و قیمت آن هم یک دهم گوشت می باشد که مردم می توانند این تولید گیاهی را با قیمت مناسب به راحتی تهیه و استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها