لزوم تقویت زیرساخت پدافند غیرعامل در استان بوشهر

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اهمیت تقویت زیرساخت پدافند غیرعامل در استان بوشهر با توجه به وجود تاسیسات نفتی، گازی، نیروگاه اتمی و دیگر صنایع مهم دو چندان است.
کد خبر: ۹۱۳۲۲۶۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار غلامرضا جلالی در نشست شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه پرتوی استان بوشهر با تاکید بر توجه به توسعه زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در استان بوشهر تصریح کرد: موضوع تجهیزات نوین هواشناسی برای پیش بینی هوا در مواقع بحرانی در استان بوشهر امری مهم است و استقرار تاسیسات آتش‌نشانی پیشرفته، ایجاد سامانه برخط رصد و پایش آلودگی‌ها و قرار گرفتن در دید عموم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر به سبب استقرار نیروگاه اتمی، به عنوان استان هسته‌ای معرفی شده ارتقاء آمادگی این استان در مقابله با حوادث پرتوی امری مهم است که رزمایش پرتوی با همین هدف برگزار می‌شود.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: توجه به وابستگی زیرساختی از جمله برق از ضرورت‌هاست که در این زمینه برای ارتقاء آمادگی استان‌ها، رزمایش پدافند غیر عامل در حوزه ژنراتور اضطراری برق برگزار می‌شود.

سردار جلالی، با تاکید بر راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای در بوشهر گفت: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات مقابله با بحران‌های مختلف تولید شده که نخستین آمبولانس آن به اورژانس مشهد تحویل شد.

وی افزود: رزمایش پرتوی باید به صورت منسجم در بوشهر برگزار شود تا آمادگی نیرو‌های و مردم برای مقابله با حوادث ارتقاء یابد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، تجهیز استان بوشهر به امکانات فنی رصد و پایش آلودگی هسته‌ای را امری مهم دانست و بیان کرد: باید آموزش و تمرین مردم برای مقابله با حوادث مورد توجه قرار گیرد تا بتوان در مواقع بحرانحفاظت مردم با همکاری آنان به نحو احسن انجام گیرد.

سردار جلالی، با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر از ایمنی بالایی برخوردار است، ادامه داد: همه استان‌های هسته‌ای باید از رزمایش بیرون تاسیسات هسته‌ای بهره‌مند شوند تا آمادگی‌ها افزایش یابد.

وی، حفاظت از زیرساخت‌ها، صیانت از مردم و  سازمان‌ها و اداره‌ها را از اهداف مهم برگزاری پدافند غیرعامل دانست و گفت: زیرساخت‌های کلیدی در هر منطقه و کشور، آب، برق، گاز و ارتباطات مخابراتی و مواصلاتی است که در پدافند غیر عامل به این مهم توجه ویژه‌ای شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر توجه به برگزاری رزمایش حوزه انرژی برق تصریح کرد: توجه به وابستگی زیرساختی از جمله برق از ضرورت‌هاست که در این زمینه برای ارتقاء آمادگی استان‌ها، رزمایش پدافند غیر عامل در حوزه ژنراتور اضطراری برق برگزار می‌شود.

سردار جلالی با بیان اینکه گرما و شرجی سبب بروز مشکل در شبکه برقرسانی می‌شود، گفت: در زمان بروز شرجی و گردو غبار امکان قطعی برق وجود دارد که این قطعی در دیگر حوزه‌ها مشکل ایجاد می‌کند و از این نظر باید آمادگی بالایی در بخش برق داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات