نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

علم و دانش مهم‌ترین مؤلفه اقتدار است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مهم‌ترین مؤلفه اقتدار ملی و قدرت بین‌المللی در علم و دانش وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۱۳۹۵۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر افزود: هیچ تمدنی در جهان نمی‌توان یافت مگر اینکه آن تمدن بر پایه دانش تولید شده باشد.

وی ادامه داد: از دیرباز در تمام جوامع انسانی به تولید علم، خودکفایی، مرجعیت علمی و تولید محصولات دانش‌بنیان توجه زیاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: استکبار جهانی از سال‌های گذشته با آگاهی کامل از این موضوع، طرح اسارت علم، انحصار علم و سپس آپارتاید علم را شروع کرده است و تهاجم نرم را در تهاجم نرم علمی دنبال می‌کند.

آیت الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه استکبار در دستیابی به اهداف خود از هیچ عملی روی‌گردان نیست، تصریح کرد: در این زمینه هر نخبه‌ای که در جهان وجود داشته باشد، برای کنترل دانش، شناسایی، جذب، در انحصار و یا حتی با ترور حذف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دانش هسته‌ای، علمی استراتژیک برای کشور است، گفت: این دانش زمینه‌ساز اقتدار ملی، تولید ثروت، خودکفایی و ایجاد امید در امر پژوهش و تولید علم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه آمریکا و دولت‌های اروپایی نه در یک بلوک بلکه در یک منزل قرار دارند، افزود: هرگز به دول غربی نمی‌توان نگاه امیدوارنه و حتی اندکی اعتماد داشت.

انرژی هسته‌ای ظرفیت مهم استان بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز دانش و انرژی هسته‌ای را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران وارد عرصه‌های جدید و جدی علمی شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب با توصیه‌های به‌حق خود همچون گذشته راه رسیدن به افق‌های روشن و مطلوب را برای کشور به‌خوبی نشان داده‌اند.

علم و دانش مهم‌ترین مؤلفه اقتدار است

اسماعیل عبداللهی با بیان اینکه آرامش، امنیت و اقتدار امروز کشور به مدد تلاش‌ها و دستاورد‌های علمی به دست آمده است، افزود: باید با بهره‌بردن از تجربیات گذشته و دستیابی به دستاورد‌های جدید علمی، بیش از پیش کام ملت ایران را در این ایام شیرین کرد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی سعی بر این است تا ظرفیت‌های متعدد دانشگاه بیشتر از گذشته در خدمت مردم و کشور و آرمان‌های انقلاب قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: باید با شکوفاکردن علوم در تمام عرصه‌ها به‌ویژه دانش هسته‌ای که علمی بسیار استراتژیک است، فصل جدیدی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های مهم و جدید در کشور رقم بخورد.

هم اندیشی پژوهشگران هسته‌ای برای برطرف شدن موانع علمی

دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران هم گفت: در این کنفرانس سعی بر این است تا علاوه بر تبادل اطلاعات شرکت‌کنندگان با یکدیگر، مباحث مربوط به انرژی هسته‌ای مطرح و برای برطرف شدن موانع علمی موجود در این راه، هم‌اندیشی شود.

سروش حیدری سنگستانی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مانند ساخت و طراحی و آشنایی با تجهیزات پرتویی و کارگاه کدنویسی در این کنفرانس خبر داد و افزود: شرکت‌کنندگان در این همایش علاوه بر ارتباط با شرکت‌های زیرمجموعه دانش هسته‌ای، از کتپ چاپ شده و آخرین دستاورد‌های علم هسته‌ای کشور مطلع خواهند شد.

وی با بیان اینکه بوشهر به دلیل قرارداشتن نیروگاه اتمی در این استان از شهرت جهانی برخوردار است، یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و مساعدت مدیران نیروگاه اتمی بوشهر، امکان بازدید از نیروگاه میسر شده است که فرصتی مناسب برای آشنایی بهتر و نزدیک‌تر شرکت‌کنندگان در این همایش از صنعت هسته‌ای کشور فراهم شده است.

بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران در ۹ محور اصلی آشکارسازی پدافند غیرعامل هسته‌ای، پرتوپزشکی، پلاسما و همجوشی هسته‌ای، راکتور و نیروگاه‌های هسته‌ای، شتاب‌دهنده‌های ذرات، فیزیک هسته‌ای، کاربرد پرتو‌ها و مواد و ایزوتوپ‌های پایدار به مدت دو روز (اول و دوم اسفند) در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر واقع در عالیشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات