خبرهای داغ:
دبیر هیات شطرنج شهرستان شاهرود:

شطرنج سبب افزایش تمرکز و بهره هوشی/بسیج سبب پویایی و معنویت افزایی ورزش

دبیر هیات شطرنج شهرستان شاهرود با بیان اینکه شطرنج افزایش دهنده تمرکز و بهره هوشی کودکان است گفت: ترویج فرهنگ بسیجی در ورزش سبب پویایی و نشاط و معنویت در ورزش است.
کد خبر: ۹۱۰۸۰۲۰
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
شطرنج سبب افزایش تمرکز و بهره هوشی/بسیج سبب پویایی و معنویت افزایی ورزشمسعود خراسانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با بیان اینکه ۲۴ سال سن دارم و ۱۴ سال سابقه یازی شطرنج و شش سال سابقه داوری و مربیگری در این رشته و داور و مربی درجه ۲ فدراسیون شطرنج است اظهار کرد: در چندین مسابقه شطرنج استان سمنان عنوان قهرمانی را کسب کرده ام و مقام سوم کشوری و دارند درجه بین المللی (ریکینگ) هستم.
وی با بیان اینکه بازی شطرنج بعد از انقلاب اسلامی با فتوای امام خمینی (ره) به عنوان یک رشته ورزشی شناخته شد گفت: این بازی یکی از بازی‌های فکری حال حاضر جهان است و تاثیرات به سزایی در افزایش خلاقیت، تمرکز و هوش ذهنی افراد داشته و همچنین خطر ابتلا به آلزایمر را تا حد زیادی کاهش می‌هد.
دبیر هیات شطرنج شاهرود ادامه داد: این رشته در همه رده‌های سنی از ۵ سال به بالا مناسب است و امروز در بسیاری از کشور‌ها به عنوان یک درس در جهت افزایش تمرکز و بهره هوشی کودکان در مدارس آموزش داده می‌شود.
وی با بیان اینکه آخرین مسابقاتی که در شهرستان در قالب شطرنج برگزار شد، اولین دوره مسابقات شطزنج استانی بیماران خاص در دهه فجر امسال است افزود: در این مسابقات ۱۲ شطرنج باز زن و مرد در دو گروه آقایان و بانوان در خانه شطرنج شاهرود به رقابت پرداختند که مقام آوران کشوری نیز حضور داشتند.
خراسانیان با اشاره به توجه بسیج به ورزش و اهمیت ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه ورزش بیان کرد: بسیج فرهنگی است به گسترده همه آحاد جامعه و همه عرصه‌ها را شامل می‌شود که ورزش هم از آن دسته است و ترویج این فرهنگ در ورزش سبب پویایی و نشاط و معنویت در ورزش است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار