خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی گفت: تحقیقات بین المللی نشان میدهد گرایشات به سوی انتظار روز به روز بیشتر و بیشتر می شود و هر چه انگیزه به انتظار بیشتر باشد زمینه ی ظهور فرقه گرایی کمتر خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۶۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین حامد مقری کارشناس دینی در  جمع بسیجیان خوسف ضمن گرامیداشت ایام حزن و اندوه فاطمیه اظهار داشت: آنچه که تحقیقات بین المللی نشان میدهد گرایشات به سوی انتظار روز به روز بیشتر و بیشتر می شود چنانکه موسسه جهانی pcw که فعالیت های ویژه ای در خصوص گرایشات دینی در جهان  انجام میدهد .

 

وی عنوان داشت: این موسسه در سال 2006  و 2010 در آمریکا نظر سنجی کرده با این سوال  که  آیا معتقد به آمدن عیسی مسیح علیه السلام هستید؟    بیش از 70درصد مردم این قاره گزینه بلی را انتخاب کردند.

 

مقری افزود: نظرات در خصوص مهدویت در آفریقا نشان می دهد  که بالای 60تا70درصد معتقدند حضرت مهدی (عج) خواهد آمد. همچنین در سال 2012 نظر سنجی تکرار شد و درصد افراد منتظر به مراتب از قبل بیشتر بوده است که نشاندهنده نفوذ اسلام در میان سایر ملل می باشد.

 

وی در پایان عنوان کرد: نتیجه می شود که هرچه فضا بیشتر به هم ریخته باشد زمینه برای انتظار ظهور در آن منطقه چه مسلمان و چه مسیحیان بیشتر می شود چنانکه در افغانستان 83%، عراق72%و ترکیه 65% منتظرند.

 

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: هرچه قدر انتظار در بین مسلمانان عمیق تر باشد  شرایط طوری می شود که مسیحیان آن منطقه هم  بیشتر منتظر باشند و هر چه انگیزه به انتظار بیشتر باشد زمینه ی ظهور فرقه گرایی کمتر خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها