خبرهای داغ:
شهردار لالجین خبر داد

برگزاری نشست تخصصی کتابخوان «کیمیاگران خاک» در لالجین

شهردار لالجین از برگزاری نشست تخصصی کتابخوان «کیمیاگران خاک» در لالجین به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۰۲۲۵
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

برگزاری نشست تخصصی کتابخوان «کیمیاگران خاک» در لالجینحمید محبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با اشاره به برگزاری نشست تخصصی کتابخوان «کیمیاگران خاک» در لالجین اظهار داشت: کتابخوان عنوان نشست‌هایی است که به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این نشست در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

شهردار شهر جهانی سفال افزود: افق نشست کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشد دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دوردست ونیز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه منجر شود.

وی با اشاره به برگزاری این برنامه در شهر لالجین گفت: نظر به تقارن بزرگداشت هفته کتاب وکتابخوانی با میزبانی شهر جهانی سفال از گردشگران کشورهای آسیایی در سال 2018، شهر لالجین در تکاپوی آن است که در شهر آمیخته با سفال که مردمانش با سر انگشتان هنر، خاک و آب را درهم می‌آمیزند و با کیمیاگری، جلوه‌هایی زیبا وخیره کننده می‌آفرینند، برگزار شود.

محبی افزود: هنرمندان این دیار با به اشتراک‌گذاری برگزیده کتاب‌های انتشار یافته در زمینه هنر سفال و سفالگری که متناسب با ذائقه مطالعاتی مردمان این شهر است، از زبان اساتید برجسته بیان خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نشست با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار ودیگر ارگان‌های مرتبط با سفال امروز 30 آبان ماه 97 در لالجین برگزار می‌شود، گفت: این نشست گامی است در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی، بهبود نگرش عموم مردم به مطالعه و فراگیر کردن حال خوش خواندن در میان علاقمندان به کتاب یار همیشه مهربان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات