خبرهای داغ:
با حضور مدیر حوزه های علمیه خراسان

اجلاسیه ۷۲ شهید روحانی خراسان جنوبی برگزار می شود

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۷۲ شهید طلبه و روحانی و شهدای فضیلت را تقدیم نظام اسلامی کرده است، گفت: نخستین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیان خراسان جنوبی روز یکم آذرماه در بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۲۱۲۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی خوش‌رفتار، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان استان اظهار داشت: نخستین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیان خراسان جنوبی روز یکم آذرماه جاری ساعت ۸:۳۰ صبح در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار نفر از طلاب و روحانیان استان در این اجلاسیه شرکت می‌کنند، گفت: خراسان جنوبی ۷۲ شهید طلبه و روحانی و شهدای فضیلت را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۶۸ شهید روحانی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و مابقی شهدای فضیلت روستای سیدان شهرستان درمیان هستند که به دلیل فعالیت‌های تبلیغی و برای گسترش معارف شیعی به فیض شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام خوش‌رفتار تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی مدیر حوزه‌های علمیه خراسان سخنرانان محوری اجلاسیه طلاب و روحانیان استان هستند.

وی افزود: تمام شهدا در مدارس علمیه استان تقسیم‌بندی شده تا هر حوزه و مدرسه علمیه زندگی‌نامه، خاطرات، تصاویر و وصیت‌نامه‌های ۲ تا ۴ شهید را جمع‌آوری کنند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با حمایت حوزه علمیه استان و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یک یادواره شهید طلاب و روحانیون تا قبل از برگزاری اجلاسیه در هر مدرسه علمیه سراسر استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خوش‎‌رفتار اظهار کرد: هر طلبه‌ای در شهر خود می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد و هر کدام از طلاب، مبلغی برای گسترش این فرهنگ هستند.

وی افزود: همچنین کتاب شهدای فضیلت و کتاب‌های جیبی به نام یک شهید برای اجلاسیه طلاب و روحانیان استان چاپ می‌شود.

 منبع: خبرگزاری رسا

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار