خبرهای داغ:
معاون وزارت جهاد کشاورزی:

برای اجرای طرح های آبیاری نوین هیچ محدویت اعتباری وجود ندارد

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین 250 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در کشور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۱۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

 علی مراد اکبری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اظهار کرد: هم اکنون تجهیز 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین و شبکه های مدرن آبیاری در دست اجرا است و تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.

وی با بیان این که برای اجرای طرح های آبیاری نوین هیچ محدویت اعتباری وجود ندارد، تصریح کرد: امسال برای اجرای طرح های آبیاری نوین 250 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی و 800 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی اختصاص یافته است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، آذربایجان غربی را یکی از استان های مهم برای اجرا و توسعه شبکه های آبیاری نوین دانست و گفت: این استان با اجرای طرح های آبیاری های نوین و تحت فشار در 62 هزار هکتار در بین استان های کشور پیشتاز است.

اکبری خاطرنشان کرد: ظرفیت اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی و باغات کشور سالیانه 400 هزار هکتار است و تا به امروز 2 میلیون و 180 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم ها و شبکه های آبیاری نوین تجهیز شده است که ۲۰۰هزار هکتار آن در آبخور شبکه های پیشرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار