خبرهای داغ:
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خبر داد

مرمت 300 بنای تاریخی کشور در یک سال گذشته/ رشد 50 درصدی گردشگری در کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در دولت تدبیر و امید یک هزار و 100 اثر به ثبت ملی رسیده و در یک سال گذشته 300 بنای تاریخی مرمت شده است.
کد خبر: ۹۰۶۶۴۹۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

مرمت 300 بنای تاریخی کشور در یک سال گذشته/ رشد 50 درصدی گردشگری در کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی اصغر مونسان در همایش گردو و مبل و منبت تویسرکان بیان داشت: در شرایطی که آمریکا سعی دارد ایران هراسی را در جهان مطرح کند، برگزاری این اجلاس گامی در راستای معرفی داشته‌های ایران و ملت ایران به جهانیان است.

وی اضافه کرد: اجلاس آبان ماه یک فرصت بی نظیر برای معرفی کشور در شرایط حاضر است و برای همدان بسیار مهم است تا نام این خطه با یک اسم بین المللی برای جهانیان شناخته شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: تلاش می کنیم تا همدان در جایگاه خود قرار بگیرد و از استاندار همدان که با درایت مسیر رشد گردشگری را فراهم و زیرساخت ها را مهیا کرده اند، قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از مهمترین ابزارهای شتاب گیری پیشرفت برای کشورهای در حال توسعه محسوب می شود، افزود: گردشگری، اقتصاد سوم جهان محسوب می شود و از هر 10 شغل، یک شغل مربوط به این حوزه است.

مونسان با بیان اینکه گردشگری کشورمان در سه بعد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می تواند تاثیر گذار باشد، تاکید کرد: با توسعه گردشگری درآمدهای ارزی کشور نیز افزایش یافته و همین موضوع موجب توسعه بخش های مختلف اقتصادی کشور می شود.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی، با توسعه گردشگری می توان تاریخ و تمدن کهن ایران زمین را به سرتاسر جهان انتقال داد چراکه یگانه راه انتقال فرهنگ و تاریخ هر کشوری توسعه گردشگری است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: توسعه گردشگری در عرصه داخلی نیز به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و توزیع عادلانه ثروت ختم می شود.

وی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور برتر جهان در حوزه جاذبه های گردشگری است، افزود: دولت با در نظر گرفتن حداقل بودجه می تواند اشتغال زیادی در حوزه گردشگری ایجاد کند، به طوری که شاهد انفجار شغل باشیم.

مونسان جدی گرفتن بیش از پیش بخش گردشگری را خواستار شد و گفت: در این بخش، حداقل ها تامین نشده است و باید توجه به این حوزه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون سایت گردشگری در کشور وجود دارد، افزود: 36 هزار اثر ثبت ملی در کشور وجود دارد که علیرغم همه تهدیدات شاهد رشد 50 درصدی گردشگری در این مدت بوده ایم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در حال حاضر بیشتر گردشگران منطقه ای را گردشگران سلامت تشکیل می دهند که برای ارز آوری در کشور شرایط خوبی فراهم کرده اند.

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید یک هزار و 100 اثر به ثبت ملی رسیده و در یک سال گذشته 300 بنای تاریخی مرمت شده است.

مونسان افزود: هم اکنون یک هزار و 900 طرح گردشگری با 430 هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که تا پایان سال 345 طرح به پایان می‌رسد.

وی تاکید کرد: همدان جزو پنج استان برتر کشور از لحاظ برخورداری از جاذبه های گردشگری است و می طلبد توجه ویژه ای به آن شود.

انتهای پیام /

ارسال نظرات