خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر عنوان کرد

تولید بیش از 200 هزار تن انواع مختلف انگور در ملایر

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: در شهرستان ملایر بیش از 200 هزار تُن تولید و برداشت از انواع مختلف انگور دارد که علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۴۳۱۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

تولید بیش از 200 هزار تن انواع مختلف انگور در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، باب الله فتحی در جلسه هماهنگی ثبت جهانی انگور ملایر بیان کرد: در این ایام و در شهرستان حال و هوای ویژه‌ای وجود دارد که نشان از تلاش‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 100 شهید والامقام در شهرستان تصریح کرد: شهرستان ملایر مردمی خونگرم، متعهد و تلاشگر دارد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درصحنه‌های مختلف انقلاب حضور مستمر داشته‌اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر افزود: شهرستان ملایر به‌عنوان دومین شهرستان بزرگ استان و با دارا بودن 11 واحد دانشگاهی به‌عنوان شهر دانشگاهی و فرهنگی استان مطرح است.

وی ادامه داد: در شهرستان ملایر بیش از 200 هزار تُن تولید و برداشت از انواع مختلف انگور دارد که علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

فتحی خاطرنشان کرد: برای ثبت جهانی انگور جلسات متعددی برگزارشده است و تلاش‌های زیادی صورت گرفته و نواقص موجود نیز برطرف شده است.

وی تأکید کرد: در اواخر مهرماه بازدید کارشناسان فائو را از منطقه دره جوزان در شهرستان ملایر خواهیم داشت که باید تمام زمینه‌های لازم مهیا شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر ادامه داد: در این زمینه بازدیدهای متعددی صورت گرفته است و نواقص کار نیز رفع شده است و باید در زمان باقی‌مانده نواقص جزئی را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه کار بزرگی پیش رو داریم و وقت بسیار کم است، عنوان کرد: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان پای‌کار هستند و از همه ظرفیت‌های شهرستان و بخش خصوصی به‌خوبی استفاده می‌شود.

فتحی به برگزاری جشنواره مبل و منبت در ملایر نیز اشاره و عنوان داشت: در این ایام جشنواره‌های متعددی در شهرستان برگزار شد که برخی از شبکه‌های سراسری و استانی نیز پخش‌شده و باعث شد تا گردشگران زیادی به شهرستان ملایر سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین به دنبال خوشحالی و رضایت مردم هستند، اظهار کرد: امیدوارم به‌زودی شاهد ثبت جهانی انگور ملایر باشیم و بتوانیم از این ظرفیت در جهت توسعه شهرستان و استان استفاده نماییم.

عضو هیئت‌علمی و مدیر گروه پژوهش صنایع کشاورزی و موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار داشت: هدف سفر کارشناسان فائو بازدید از منطقه دره جوزان و انگور ملایر است و تصمیم‌گیری و اعلام گزارش برای تائید نهایی و ثبت جهانی انگور ملایر است.

بهزاد نسب خاطرنشان کرد: موضوعاتی موفق به دریافت ثبت جهانی می‌شوند که یک‌روند تاریخی را پشت سر گذاشته باشند و به‌صورت سنتی انجام گیرد و همچنین در معیشت وزندگی مردم منطقه و یا کشور تأثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: کارشناسان فائو در این بازدید خواهند دانست که آیا هویت فرهنگی، معیشتی، ارتباطات، گفتمان و دیگر موارد مرتبط با انگور ملایر گره‌خورده است یا نه؟

مدیر گروه پژوهش صنایع کشاورزی بیان داشت: کشاورزی صنعتی تأکید بر سود بیشتر دارد و حفظ محصول اهمیت چندانی ندارد درحالی‌که در کشاورزی سنتی اولویت بر حفظ محصول است.

وی با اشاره به مهاجرت جوانان از روستاها به شهرها تصریح کرد: با ثبت جهانی انگور شاهد حضور جوانان در روستاها خواهیم بود و از مهاجرت‌ها نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

بهزاد نسب همچنین تأکید کرد: پس از ثبت جهانی انگور این عنوان مختص ملایر نخواهد بود بلکه نامی برای ایران و یک بِرند برای فائو خواهد بود و از آن حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات