خبرهای داغ:
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی:

بحث کاوش معبد لائودیسه باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم منطقه دوخواهران نهاوند با توجه به بحث کاوش معبد لائودیسه در تنگنا هستند و باید این مهم هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، گفت: در آینده‌ای نزدیک به توجه به در نظر گرفتن اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای کاوش این مهم عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۶۵۵۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱

بحث کاوش معبد لائودیسه باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حسن بهرام نیا در مراسم بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از اماکن تفریحی، تاریخی و مذهبی نهاوند بیان داشت: شهرستان نهاوند دارای ۱۳ سراب طبیعی است.

وی ادامه داد: از این تعداد سراب که سالانه بسیاری از گردشگران و طبیعت گردان داخلی و خارجی را پذیرا است، سه سراب گیان، گاماسیاب و فارسبان به دلیل پوشش گیاهی و جنگلی و دبی آب فراوان دارای ظرفیت گردشگری ملی هستند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآمد این سه سراب مذکور کفاف هزینه‌های جاری خود را نمی‌دهد، گفت: از رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تقاضا داریم به‌صورت سالانه مبلغی را برای توسعه و تجهیز سراب‌های نهاوند در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه درگذشته در بحث توسعه و فضاسازی در سراب‌های نهاوند اقدامی صورت نگرفته است، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با توجه به سیاست دولت در بحث توسعه صنعت گردشگری اقدامات خوبی انجام‌شده اما با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان کافی نیست.

بهرام‌نیا با اشاره به مقبره شیخ ابوالعباس نهاوندی که ظرفیت مغفول مانده‌ای است و همچنین عملیات کاوش معبد لائودیسه، گفت: به لطف خداوند با مساعدت رئیس سازمان میراث فرهنگی برای این مهم مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه مردم منطقه دوخواهران نهاوند با توجه به بحث کاوش معبد لائودیسه در تنگنا هستند و باید این مهم هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، گفت: در این سفر برای معبد لائودیسه و آغاز فصل چهارم کاوش در این منطقه ملکی در محدوده به تملک درآمده و در آینده‌ای نزدیک به توجه به در نظر گرفتن اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای کاوش این مهم عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار