خبرهای داغ:
رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند خبر داد
رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند نبود و کمبود مواد اولیه اساسی از جمله چوب و چسب و... را یکی از مشکلات اساسی کارگاه‌های تولیدی مبل و منبت روستای دهفول عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۵۶۴۰۷
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

کمبود شدید چوب عمده‌ترین مشکل واحدهای تولیدی مبل و منبت نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، محسن جانجان امروز در بازدید از کارگاه‌های تولیدی مبل و منبت روستای دهفول اظهار داشت: نبود و کمبود مواد اولیه اساسی از جمله چوب و چسب و... یکی از مشکلات اساسی این کارگاه‌های تولیدی است.

وی افزود: نبود تعاونی نیز سد راه کارگاه‌های تولیدکننده مبل و‌منبت است که تولیدکنندگان امیدوار هستند افتتاح خوشه صنعتی مبل و منبت بتواند این مشکل را رفع کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند در این خصوص برای تشکیل شرکت تعاونی توسط مبل و منبت کاران اعلام آمادگی کرد و گفت: با توجه به اینکه دهفول در مسیر گردشگری منتهی به سراب فارسبان و سراب گیان است، احداث مغازه‌هایی برای عرضه تولیدات منبت کاران و از تولید به مصرف رساندن تولیدات یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد در این روستا و به تبع آن در نهاوند است.

وی با بیان اینکه به تازگی دفتر خوشه صنعتی مبل و منبت در این روستا افتتاح شده است، گفت: انتظار می‌رود مسئولان استان برای تحرک بخشیدن به این صنعت و جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تولیدی مبل منبت نهاوند، برای تأمین مواد اولیه این کارگاه‌ها، گامی اساسی بردارند تا پایتخت مبل و منبت نهاوند اینگونه بی رونق نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات