خبرهای داغ:

دانشجویان دختر خراسان شمالی ، میدان‌دار اردوهای جهادی

تیم خواهران شهید فیروز حمیدی‌زاده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد این روز‌ها در روستای بام به فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری شهرستان اسفراین مستقر است و بناست به مدت ده روز در این روستا بماند و در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزشی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت کند.
کد خبر: ۹۰۴۶۹۸۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ تیم خواهران شهید فیروز حمیدی‌زاده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد این روز‌ها در روستای بام به فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری شهرستان اسفراین مستقر است و بناست به مدت ده روز در این روستا بماند و در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزشی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت کند.

این روز‌ها بازار اردو‌های جهادی بسیار داغ است. تیم‌های جهادی خواهر و برادر پیاپی در اردو‌های جهادی دیده می‌شوند. دانشجویان بدون هیچ چشم داشتی و در حالی که می‌توانند از تابستان خود لذت ببرند، مشغول خدمت به مردم هستند.

مریم محمدی، عضو فعال گروه جهادی شهید فیروز حمیدی‌زاده گفت: تیم جهادی ما به مدت هشت الی ده روز در شهرستان اسفراین و در روستای بام مستقر است. این گروه متشکل از ۳۰ خواهر است که در این منطقه مشغول به خدمت دهی هستند.

محمدی ادامه داد: ما در زمینه‌های فرهنگی، بهداشتی، مشکلات اقتصادی، مشکلات اجتماعی و مشاوره خانواده فعالیت می‌کنیم. در حوزه آموزشی فعالیتمان به نسبت دوره‌های گذشته بسیار گسترده‌تر شده و پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم. کار با کودکان در زمینه‌های بهداشت فردی، خلاقیت، مسائل قرآنی، بازی‌های تربیتی و آموزش شعر‌هایی با موضوع امام شناسی جزو فعالیت هایمان در موضوع آموزشی است. برای کار با بانوان روستا در زمینه هنر‌های دستی فعالیت داریم که مربیانی از بهزیستی دعوت شده و در زمینه‌هایی مانند چرم دوزی و کیف دوزی به ما کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای مشکلات اقتصادی طرحی به نام طرح خانه به خانه داریم. این طرح به این شکل است که افراد تک به تک خانه‌ها را سر میزنند و با خانواده راجب مشکلاتشان صحبت می‌کنند و شناسایی‌های لازم انجام می‌شود. سپس جلساتی با مسئولان روستا برگزار می‌شود و مسائل اقتصادی بیان می‌شود. امیدواریم تیم ما به زودی بتواند بسته‌ی اقتصادی را آماده کند که طی گزارشی اعلام خواهیم کرد.

محمدی افزود: ما برای بار اول است که به این منطقه آمده‌ایم. معمولا اردوی اول هر منطقه بحث شناسایی است. ما مشکلات را شناسایی کرده‌ایم تا بتوانیم برای اردوی بعدی برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم. نیاز سنجی‌های لازم انجام خواهد شد تا بتوانیم کارایی خوبی داشته باشیم.

این عضو فعال اردو‌های جهادی تصریح کرد: حس و حال دانشجویان واقعا عالی است. هر دفعه که به اردو‌های جهادی می‌آیم حس و حال بهتری در جریان است. اردو‌های جهادی کیفی سازی شده و دید دانشجویان به این اردو‌ها بسیار جالب است. در این اردو افرادی هستند که بار اولشان است حضور دارند و حال و هوایشان بسیار خوب است. دانشجویان ده روز دور از خانواده هستند و سختی‌هایی می‌کشند که این کوتاهی مسئولان را می‌رساند. هر جایی که مسئولان کوتاهی کردند دانشجویان جهادگر جبران کرده اند.

محمدی در پایان خطاب به مسئولان گفت:   از مسئولان می‌خواهم از پشت میز‌های خود برخیزند و بیایند و درد مردم را ببینند. اگر مسئولان درد و مشکل مردم را نبینند چطور می‌خواهند کاری برایشان انجام دهند؟ حالا ما مشکلات را شناسایی کرده‌ایم و توقع داریم مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند.این حجم از کمبود امکانات باعث افزایش تلاشم می‌شود .

حدیث محمدی، دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد بجنورد درخصوص حس و حال این دوره می‌گوید: خداراشکر امسال توانستم در این اردو شرکت کنم. ما توانستیم در دل مردم بیاییم و مشکلات مردم را بشنویم و با آن‌ها صحبت کنیم. این حس و حال بسیار خوبی برای من بود. امیدوارم بتوانم در سال‌های بعد نیز در این اردو شرکت کنم و از فضای معنوی استفاده بهتری ببرم.

زهرا شاهرودی دیگر دانشجوی جهادگر رشته پرستاری دانشگاه آزاد بجنورد گفت: به عنوان دانشجویی که برای بار اول است در این اردو شرکت می‌کنم باید بگویم یکی از بهترین تجربه‌های زندگی‌ام را بدست آوردم. هم در بین دانشجویان جهادگر و هم بین مردم. صفاتی از جمله صبر، همکاری و نوع دوستی را می‌توان بین این بچه‌ها پیدا کرد، حس کرد و آن‌ها را بدست آورد.

این عضو فعال افزود: من به عنوان یک پرستار وقتی در مرکز استان کار می‌کنم می‌خواهم بهتریم امکانات را از نظر آموزشی و پزشکی در اختیار مردم بگذارم و وقتی میان مردم می‌آییم و این حجم کمبود امکانات را میبینم حس بدی به من دست میدهد. پس به این نتیجه میرسم که باید تمام تلاشم را انجام دهم تا مردم سرزمینم از بهترین امکانات و شرایط حتی در دورافتاده‌ترین روستا‌ها برخوردار شوند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها