برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جواد (ع) در سپاه دشتی

مراسم عزاداری نهمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی (ع) جواد الائمه در نمازخانه سپاه امام رضا(ع) با حضور کارکنان این ناحیه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۴۵۱۸۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، مراسم عزاداری نهمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی (ع) جواد الائمه در نمازخانه سپاه امام رضا(ع) با حضور کارکنان این ناحیه برگزار گردید.

در این مراسم که به همت روابط عمومی و تبلیغات ناحیه برگزار شد حجت الاسلام محراب ارکاک الهی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) در مقدمه جلسه تفسیر با موضوعیت صفات متقین و کافرین و منافقین در قران ، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام جواد (ع) به بیان ویژگی های این امام همام پرداختند.

 

حجت الاسلام محراب ارکاک الهی وجود امام جواد (ع) را یکی از نشانه های مستدام الهی در طول تاریخ خواندند و افزودند:خداوند در طول تاریخ نشانه هایی را برای انسان ها یادآور شده است که می توان به تولد حضرت عیسی (ع) بدون وجود پدر و سخن گفتن در گهواره، تولد حضرت یحیی و گردش سر آن حضرت در بازار، تولد حضرت امیرالمومنین علی (ع) در کعبه، بالا رفتن سر امام حسین بر نیزه و .... اشاره نمود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)؛ امام جواد (ع) را یکی دیگر از نشانه های الهی بیان کردند و به امامت رسیدن آن حضرت در سنین کودکی و همچنین به داستان مناظره امام زمانی که کودک بودند و در کوچه مشغول بازی بودند و آن پاسخی که حضرت، به مامون درباره علت فرار نکردن دادند که فرموده بودند: کسی که حسابش پاک است ترسی ندارد و دلیلی برای فرار ندارد. اشاره نمودند .

ایشان در ادامه به ویژگی های مومنین در قرآن پرداختند و تفسیر آیات اول سوره بقره اشاره نمودند که در آیات اول این سوره به نشانه های متقین می پرازد و سپس در آیات بعد به گروه مقابل آنان یعنی کفار پرداخته شده است.

حجت الاسلام الهی عواملی را که باعث قسی شدن قلب انسان می شود را به ترتیب ذیل برشمردند:

  1. لقمه حرام
  2. پرخوری
  3. بیهوده گویی و گزافه گویی
  4. لغویات که باعث می شود دل انسان بمیرد
  5. خواب زیاد
  6. گفتگو با انسان های سنگدل
  7. زندگی اشرافی
  8. لجاجت
  9. تعصب بیجا

ایشان گفتند: روح اگر گمراه شد، انسان آشفته و درگیر می شود و در آن دلی که خدا هست محبت اغیار وجود ندارد و اگر کسی محبت اغیار را در دل خود بپروراند خدا از آن دل بیرون می رود و او را به خود وا می گذارد.بنابراین برای دل باید درب گذاشت.

 

ارسال نظرات