بسیج گزارش می‌دهد//

آغاز عملیات اهدای ۸۰۰۰ جهیزیه به زوجین کم برخوردار ۱۴ استان

مرحله اول عملیات اهدای ۸۰۰۰ جهیزیه با عنوان «طرح ولایت« به زوجین جوان ۱۴ استان کم برخوردار امروز در مشهد آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۹۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ نیروی زمینی سپاه با مشارکت آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح اهدای ۸۰۰۰ سری جهیزیه را تحت عنوان طرح ولایت در ۱۴ استان در دستور کار خود قرار دارد.

مرحله اول این طرح در دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع) امروز  طی برگزاری مراسمی در مجتمع ایه‌های مشهد و با حضور زوجین از شهرستان‌های استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم سردار پورجمشیدیان؛ معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: اگر هم افزایی سپاه، کمیته امداد و آستان قدس رضوی نبود چنین اتفاق خوبی امروز رقم نخورده بود.

وی ادامه داد: لازمه ایجاد امنیت پایدار در کشور بویژه مناطق مرزی رفع محرومیت و ایجاد اشتغال است. اگر برای جوانان ما اشتغال ایجاد شود دیگر سراغ قاچاق نمی‌روند. اگر جوانان ما شغل داشته باشند تشکیل خانواده داده و به دنبال آبادانی شهر و منطقه خود می‌روند.

پورجمشیدیان خاطر نشان کرد: سردار شوشتری در ابتدای حرکت خود سراغ اسلحه نرفت بلکه به دنبال رفع محرومیت شتافت و زمانی که دشمن دید ایشان دست روی نقاط حساس گذشته او را به شهادت رساند.

وی ابراز کرد: نیروی زمین سپاه همچنان با تمام توان خود در حفظ و ارتقای امنیت جامعه حرکت خود را ادامه می‌دهد  و حداکثر ظرفیت خود را برای کمک به رفع کاستی‌ها و نیاز‌های ساکنین مناطق ماموریتی و اشتغال و آبادانی این مناطق به کار بسته است.

سردار حزنی؛ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بیان داشت: سپاه تا به امروز ۹ قرارداد عمرانی در خراسان رضوی داشته که ۵۴۵ پروژه با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۱۸ میلیون مربوط به سپاه امام رضا (ع)،   ۲۶ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد تومان در قالب طرح کرامت، ۲ هزار و ۷۲ پروژه به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای طرح برونسی، ۳ میلیارد و  ۵۹۰ میلیون تومان کمک به ۱۶ حوزه علمیه، ۶۲ پروژه به ارزش ۲۶ میلیارد و ۶۵۵ میلیون برای دهستان‌ها می‌باشد.

وی افزود: در دو سال اخیر ۱۶ هزار سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد و قرارگاه محرومیت زدایی و موسسه خیریه حضرت رقیه (س) توزیع کرده ایم. ۳۰ هزار و ۳۶۸ سری جهیزیه توسط سپاه، قرارگاه‌های سپاه و سپاه‌های استان و با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی  تهیه بطوریکه  تا به امروز ۵۴ هزار و ۳۶۸ سری جهیزیه تهیه و در سراسر کشور توزیع شده است.

 فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: کالا‌های تهیه شده در جهیزیه‌ها صرفا ایرانی بوده و گامی در جهت حمایت از کالا‌های ایرانی و اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال است.

در ادامه مراسم مرتضی بختیاری؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: در جلسه‌ای بسیار نورانی هستیم و به گفته بزرگان از بهترین کار‌ها و جلسات، گره‌گشایی از کار خلق است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: طرح ولایت یکی از خدماتی است که امروز مردم ما به عنوان یکی از خدمت‌های انجام گرفته شده شاهد برگزاری آن با همکاری سپاه و آستان قدس رضوی هستند.

بختیاری ادامه داد: سئوالی که مطرح است این است که چرا این گونه جلسات جزو بهترین و نورانی‌ترین جلسات است؟ چه حکمتی در گره‌گشایی از مشکل خلق وجود دارد که پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) و بزرگان ما در آن پیشوا بودند؟ چه نکته‌ای در گره‌گشایی از مشکل خلق وجود دارد که خدا را مورد شعف قرار می‌دهد؟

وی بیان کرد: امروز حضور زوج‌های جوان در اینجا اتمام حجتی است برای خیرین و برای آن‌هایی که بضاعت دارند و همچنین ابراز تشکری است از همه خیرین عزیز. واقعا باید دست عزیزان سپاه، کمیته امداد و خیرین را بوسید که در این راه قدم برداشته‌اند.

بختیاری افزود: خدا به شما زوج‌های عزیز جوان که مایه امتحان همه ما و همه کسانی که توانایی بازگشایی گره‌ای از کار مردم را دارند خیر بدهد و همچنین خداوند ان‌شاءالله به همه دست اندرکاران این برنامه توفیق بیشتری اعطا کند، این قبیل اقدامات، اقداماتی است که رضایت خداوند متعال و حضرت رضا (ع) را در پی دارد.

در پایان  حبیب الله آسوده؛   مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: کمیته امداد علاوه بر احسان در حوزه اقتصادی کشور همپای نظام  و در کنار نهاد‌های انقلابی و مردم وظیفه خود را در توسعه اقتصادی و رفع محرومیت انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: سپاه همانطور که در جنگ نظامی جانانه در برابر دشمنان ایستاد و نگذاشت حتی یک وجب از خاک وطنمان به دست مزدوران بیفتد امروز در جنگ اقتصادی نیز با محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال  و تولید در برابر دشمنان ایستاده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها