بیانیه طلّاب پایگاه مقاومت حضرت معصومه (س) شهرستان گناوه:

امروز حجاب احساس وظیفه بیش تر همه نهادهای فرهنگی را می طلبد

طلاب پایگاه مقاومت بسیج حضرت معصومه (س) شهرستان گناوه با صدور بیانیه ای به مناسبت هفته عفاف و حجاب تأکید کرد: امروز مقوله حجاب احساس وظیفه بیش از پیش همراه با عمل همه نهادهای فرهنگی را می طلبد.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۸۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، متن این بیانیه به این شرح است:

بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

در مسیر سعادت و شقاوت بشر همواره مولفه های مختلفی قرار  داشته  و دارد ،در تاریخ ملت ها ظهور افکار و عقاید گوناگون و زمینه های استعماری و فرهنگی مهمترین عاملان این مهم بوده و هستند،درتاریخ  پرفراز ونشیب سرزمین مانیز حجاب  و پوشش دستخوش تغییرات و تحولات گوناگونی از دیر باز تا کنون قرار گرفته است .

روزگاری   رژیم ستمشاهی   پهلوی – که  آلت  دست استکبار جهانی در همه ی زمینه ها بود – قصد داشت منابع و فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی ما را در زیر فرهنگ لیبرالیسم مدفون کرده ،حجاب و عفاف را از سر زنان و دختران ما برای همیشه  بردارد.

جوانان نسل اول انقلاب  با اعتراض به  این قانون غربی کشف حجاب ، هدف آماج   حملات وحشیانه عوامل رژیم منحوس پهلوی قرار گر فتند تا سرخی خونشان آرمان والای نسل های بعد از خود ،برای رسیدن به اهداف والای الهی انقلاب اسلامی باشد و  دفاع مقدسمان جوانانی از همان نسل و دوره  - که همواره در سفارششان ولایت وعفاف را دو خواسته و وصیت خود به جوانان امروز خوا ستارند –تربیت  ساخت که با تقدیم گوهر جانشان به هموار سازی این مسیر پر فراز و نشیب پرداختند .

امروز پس از فراز و  نشیب  های فراوان ،انقلاب اسلامی با بالاترین پتانسیل خود در اختیار ما قرار دارد و نهادهای فرهنگی – تربیتی گوناگونی در کشور وجود دارند.

غالب شدن فرهنگ بیگانه بر فضای عمومی کشور که همراه با سرعت بسیار بالا در حوزه های گونا گو ن و به دلایل مختلف ،از جمله  :ضعف  برخی نهادهای فرهنگی ،عدم وجود نظارت کافی بر عملکردها ،کمبود شدید منابع مالی ، عدم همبستگی میان نهادهای   فرهنگی و......رشد داشته  ، متاسفانه معظلات فرهنگی ،اخلاقی زیادی را در فضای عمومی جامعه  و میان اقشار مختلف جوانان ایجاد کرده است.

فرهنگ زندگی غربی که  در تقابل آشکارا با اعتقاد وباورهای ملت ماست به دلایلی که ذکر شد بر کشور حاکم شده و نفوذ پیدا و گاهی  پنهان  این شبیخون فرهنگی در فضای مدارس و دانشگاه ها که  درصد زیادی  از جوانان را در خودشان جای داده اند ،کاملا ملموس است متاسفانه عدم همراهی برخی از متولیان این نهادها در  انجام مقوله های فرهنگی ،جوانان ما را در اکثر موارد در مقوله های مهمی دچار دو گانگی کرده و ناخواسته در مواردی آتش بیار معرکه های  اجتماعی ، سیاسی می شوند! ! ! !

وضعیت پوشش  و حجاب در سطح جامعه با  توجه به عمق اقدامات ضد فرهنگی دشمنان در شرایط  مطلوبی نیست و باید به خود بقبولانیم که تنها راه   برون  رفت از  این شرایط سخت ، احسا س وظیفه توام با عمل از سوی همه ی نهادهای فرهنگی ست .                                                                                     

خوشبختانه در طول سالیان اخیر حوزه علمیه در سطوح مختلف اقدامات فرهنگی و  جهادی گوناگونی در سطح مدارس  و دانشگا ه ها انجام داده و  بدون  شک استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی دیگر در این راستا   جهت همبستگی در این  مسیر   پیشروی  خبیثانه دشمنان ملت بزرگ ایران اسلامی  را در این زمینه متوقف و عفت و اخلاق اسلامی را در جامعه بیش از پیش نهادینه خواهد ساخت .

ما طلاب  پایگاه مقاومت حضرت معصومه (س)شهرستان گناوه ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای عرصه ی حجاب و عفاف همواره در راستای  تحقق این امر  مهم در سطوح مختلف ،این مسیر را ادامه می دهیم و  به یاری    ولی  عصر (  عج  ) از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم .

 

واسلام علیکم والرحمة الله و البرکاة

پایگاه مقاومت حضرت معصومه(س) شهرستان گناوه

ارسال نظرات
آخرین اخبار