پایگاه بسیج طلاب و روحانیّون معصومیّه (س) بوشهر:

حجاب اسلامی باعث حفظ شخصیّت انسانی زنان است

پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیّون معصومیّه (س) بوشهر با صدور بیانیه ای به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت: حجاب اسلامی با عث حفظ شخصیّت انسانی زنان است.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۶۳
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 حجاب اسلامی  جزء ضروریات اسلام است و این فریضه ی ا لهی حفظ عزت و کرامت زنان به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت  انسانی آنان است .زن به  عنوان بستر  معراج مرد و کانون سازندگی جامعه،امروز  بر  جنگ هویتی بر بی حیایی و بی غیرتی مواجه شده  است ، حجاب و پوشش صحیح زنان یکی از عوامل یسیار موثر در حفظ خانواده است .زنی که خود سرانه جلوه گری کند آتش هوس مردان را می افزاید و چشم و دل سبکسران را بی اختیار به دنبال خود می کشاند.

حجاب و عفاف به جنسیت خاصی تعلق ندارد و هم مردان و هم زنان باید به  منظور تامین سلامت روانی و اخلاقی خانواده ی ما و جامعه با پوشش مناسب و حفظ حریم حیا و عفاف ،این سلامت را تضمین کنند  همچنین این سفارش آیات و روایات ،ضامن سلامت  و مصونیت جامعه نیز  می باشد . که زمینه ی بروز توانایی های مرد و زن را در یک  وضعیت مطلوب به گونه ای فراهم می آورد که شخصیت انسانی آن ها به خصوص زن دیده  شود نه جنسیت او.

دشمنان ما سال ها است که سعی دارند حجاب و پوشش را به صورت یک امر ضد ارزش و مخالف با آزادی زن معرفی  کنند،ولی  این در حالی است که حجاب برای زن هرگز محدودیّت نیست بلکه  عین مصونیت است .

تنها راه  نجات  زن مسلمان امروزی بی اعتمادی مطلق به فرهنگ غرب و گرایش به مفاهیم قرآنی است ،که از ظرایف فرهنگ اسلامی – که موجب استحکام و گرمی خانواده می گردد و مانع رشد فساد  و تباهی جامعه و  جریان زندگی انسان در مسیر اصلی خود  می شود – حجاب اسلامی و شخصیت زن است که همانند گوهر و دری  ارزشمند در حریم حجاب و عفاف شناخته می شود .دختران وبانوان باید به ارزش و بهای  این گوهر پی ببرند و با الگوگیری از زندگی فاطمه زهرا (س) با حفظ عفاف و حجاب در صیانت از  کانون با ارزش خانواده تلاش کنند .

ما طلاب  بسیجی پایگاه مقاومت  بسیج طلاب و روحانیون معصومیه (س) از مدیران و  مسئولین کشور می خواهیم که در محیط های اجتماعی و ادراه ها ،ضمن حمایت از این ارزش الهی با تبلیغات  گسترده در ترویج فرهنگ دینی تلاش نموده  و در تثبیت آن در جامعه همتی مضاعف نمایند .

والسلام علیکم  و الرحمة الله  والبرکاة

پایگاه مقاومت بسیج طلاب  و رو حانیون معصومیه (س)بوشهر

ارسال نظرات