خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه:

دولت به تنگنای اقتصادی پایان دهد

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه گفت: دولت باید به وحشت و تنگنای اقتصادی پایان دهد چون روز به روز گرانی افزایش یافته و آمریکا نیز در راستای این موضوع یعنی اعمال تحریم‌ها و فشارهای بیشتر، حرکت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۳۸۵۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
 شیرزاد عباسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه پس از ناکامی برجام و خروج آمریکا از آن، کشورهای اروپایی نیز آن را ترک می‌کنند اظهار کرد: این مسئله طبیعی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بدان اشاره فرموده‌اند.

وی با اشاره به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر تنگه هرمز تصریح کرد: روزانه در هر 16 دقیقه، یک نفت‌کش از تنگه هرمز عبور کرده و اگر آن را به صورت ماهانه مورد محاسبه قرار دهیم، در واقع 66 درصد گاز و نفت شناخته شده جهان از تنگه هرمز عبور می کند.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه بیان کرد: بنابراین اگر قرار باشد جمهوری اسلامی ایران نتواند نفت صادر کند، با توجه به اینکه حاکمیت تنگه هرمز را بر عهده دارد، هیچ کشوری همچون بحرین، قطر، کویت و عربستان نیز نمی‌توانند صادرات انجام دهد.

وی افزود: در این راستا ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان پیشنهاد کرده است تا دو میلیون بشکه نفت اضافه تولید کرده و جایگزین تولیدات ایران کند تا کشورمان نتواند نفت صادر کند.

عباسیان اظهار کرد: پس طبیعی است که اگر قرار باشد جمهوری اسلامی ایران نتواند صادرات نفتی انجام دهد، برای سایر کشورها نیز این امر غیرممکن است.

در صورت صادر نشدن نفت ایران قیمت آن گران تر می شود

وی تصریح کرد: برخی تحلیل‌گران اقتصادی معتقد هستند که اگر ترامپ به تهدید خود عمل کرده و مانع از صدور نفت ایران شود، احتمالا قیمت بشکه آن تا 190 دلار افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه گفت: هم اکنون در دنیا ثایت شده که اگر قدرت دیپلماتیک دارای پشتوانه نیروهای نظامی، دفاعی و امنیتی نباشد، هیچ سود و فایده ای ندارد.

وی افزود: با توجه به قدرتی که جمهوری اسلامی ایران در غرب خاورمیانه از آن برخوردار است، می‌توان تمامی سکنات و حرکات دیپلماسی را با توجه به پشتوانه دفاعی انجام داد و کشورهای غربی نیز در این رابطه چاره ندارند چون چرخ اقتصاد آنها ناشی از نفتی است که از کشورهای خلیج فارس صادر شده و در صورت بروز مشکل، چرخ اقتصادی آنها از کار می‌افتد.

مسئولان دل مردم را به دست آورند

عباسیان با اشاره به اینکه پس از شکست‌های پی در پی غرب در سوریه و یمن و کشورهای خاورمیانه، آنان هم اکنون از راه اقتصادی وارد شده تا کشورمان را مورد تنگنا قرار دهند و برای همین تحریم‌های خود را شدیدتر کرده‌اند گفت: در این زمینه مسئولان باید بتوانند دل مردم را به دست آوردند چون نوساناتی که در بازار ارز و سکه به وجود آمده است ناراحت‌کننده بوده است .

وی با تاکید بر اینکه اگر اتحاد و انسجام داخلی وجود داشته باشد، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند اظهار کرد: علاوه بر آن، دولت باید به وحشت و تنگنای اقتصادی پایان دهند چون روز به روز گرانی افزایش یافته و آمریکا نیز در راستای این موضوع حرکت می‌کند.

لزوم افزایش قدرت ملی در شرایط کنونی

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه تصریح کرد: بی‌تردید در شرایط کنونی باید بر نیروهای داخلی تکیه کرده و با قدرت ملی خود را که متشکل از قدرت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است را افزایش داد.

وی بیان کرد: بی شک دنیا همانند جنگل است و هر کس ضعیف باشد نمی‌تواند دوام بیاورد و در این رابطه آمریکا به تمامی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها فشار آورده و در قبال کره شمالی و چین نشان می‌دهد که ایالات متحده خواهان یکه تازی در دنیا است.

عباسیان تصریح کرد: در حالت کلی با توجه به وضعیت معیشتی امروز جامعه، اگر مسئولان درست حرکت و برنامه‌ریزی نکنند مردم در فشار و تنگنای اقتصادی شدیدتری قرار گرفته و بنابراین دولت باید با جدیت در راستای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تلاش کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار