خبرهای داغ:
مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و کارگاه مصون سازی فرهنگیدر محل حسینیه تیپ 83 روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۷۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم سوگواری سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) و کارگاه مصون سازی فرهنگی باحضور مسئولان، کارکنان و سربازان تیپ83 امام جعفر صادق(ع) در سالن اجتماعات این یگان برگزار شد.

حجت الاسلام «حیدری کاشانی» طی سخنانی در این مراسم با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: 36هزار روایت رسیده از امام صادق(ع) که بخشی از این روایات پیرامون مهدویت هستند.

وی با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران افزود: عبارت «رابطوا» در این آیه اشاره به برقراری ارتباط بین مومنان در سایه ولایت امام داشته و ناظر به بحث مهدویت می باشد؛ همچنین اصبروا به صبر فردی در عرصه طاعت و صبر بر معصیت و مصیبت تفسیر شده و صابروا به صبرجمعی در برابر دشمنان همراه با تقوا اشاره دارد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به ضرورت عبرت آموزی از داستان انبیاء در قرآن اشاره کرد و افزود: داستان حضرت موسی(ع) برای امروز ما بسیار درس آموز است؛ مومن آل فرعون خزانه دار فرعون بود ولی از حق دفاع کرد و خود و همسر و فرزندانش در راه حجت خدا حضرت موسی(ع) به شهادت رسیدند و ساحرانی که ایمان آوردند و آسیه همسر فرعون نیز از دیگر رویش هایی بودند که راه حق با ایمان راسخ ایستادند و شهد شهادت نوشیدند.

وی در پایان ریزش های بنی اسرائیل را مورد توجه قرار داد و گفت: طواغیت خارجی و داخلی هر دو در برابر حضرت موسی(ع) ایستادند، فرعون طاغوت سیاسی، قارون طاغوت اقتصادی، سامری طاغوت رسانه ای و بلعم باعورا طاغوت فرهنگی بنی اسرائیل بودند که با راه حق دشمنی کردند.

حیدری کاشانی تصریح کرد: این طواغیت امروزه نیز در قالب دشمنان خارجی و نفوذی و ساده لوح های داخلی در برابر انقلاب اسلامی هستند و باید با بصیرت و صبر و استقامت بر همه آنها پیروز شویم.

 این مراسم با مرثیه خوانی «قاسم حمزه» همراه بود.

ارسال نظرات