کاهش 12 هزار تنی خرید گندم در استان بوشهر

مدیرکل غله استان بوشهر از پایان برداشت و خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر خبرداد و گفت: زارعان استان بوشهر ۱۶ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دادند که نسبت به سال قبل ۱۲ هزار تن کاهش دارد.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۷۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، محمد هاشمی با اشاره به پایان برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: برداشت و خرید گندم در استان بوشهر از 18 فروردین آغاز شد و اکنون پس از 2 ماه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه خرید گندم از 18 فروردین در چهار مرکز چغادک، کارخانه آرد خورموج، برازجان و سیلوی دشتستان انجام شده تصریح کرد: گندم‌کاران استان بوشهر 16 هزار تن محصول به این مرکز خرید تحویل داده‌اند که نسبت به سال قبل که 28 هزار تن بود 12 هزار تن کاهش دارد.

مدیرکل غله استان بوشهر با اشاره به پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار استان بیان کرد: ارزش گندم‌های خریداری شده 212 میلیارد ریال است که تاکنون 165 میلیارد ریال به کشاورزان از طریق سامانه بانک کشاورزی پرداخت شده و بقیه مطالبات کشاورزان در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

هاشمی، قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی 13 هزار ریال و بذری را 13 هزار و 300 ریال دانست و بیان کرد: با توجه به پایان خرید گندم از زارعان سه مرکز از چهار مرکز خرید تعطیل شده‌اند و تنها مرکز خرید چغادک تا پایان تیر فعال است.

وی کاهش بارش باران را عامل کاهش برداشت و خرید گندم در استان دانست و گفت: به سبب خشکسالی‌های پی در پی، محصول اراضی کشاورزی دیم از بین رفت و این مهم سبب کاهش برداشت گندم استان شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات