استان بوشهر؛

کاهش 46 درصدی خرید گندم

برداشت گندم در استان بوشهر تقریبا پایان یافته و تا کنون 16 هزار و صد تن محصول به مراکز خرید تحویل شده است.
کد خبر: ۹۰۲۴۵۴۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، خرید گندم از 18 فروردین در چهار مرکز آغاز شد و مدیرکل غله استان بوشهر می‌گوید فقط بخش کمی از محصول مناطق بوشکان و ارم دشتستان باقی مانده و محصول بقیه کشاورزان خریده شده است.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: در حالی که پارسال 30 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریدیم تا کنون 16 هزار و صد تن محصول از گندم‌کاران خریده شده که نشان دهنده کاهش 46 درصدی خرید است.

او بیان کرد: با توجه به این که محصول چندانی برای خرید باقی نمانده سه مرکز از چهار مرکز خرید تعطیل شده‌اند و فقط مرکز خرید چُغادک تا پایان تیر فعال خواهد بود.

مدیرکل غله استان بوشهر درباره پرداخت مطالبات گندم‌کاران هم گفت: کشاورزانی که تا پانزدهم اردیبهشت محصولشان را فروخته‌اند مطالباتشان پرداخت شده اما کسانی که از این تاریخ به بعد گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند نیمی از وجه محصول را دریافت کرده‌اند.

هاشمی افزود: بقیه مطالبات کشاورزان در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

پاییز سال گذشته در 75 هزار و 500 هکتار از مزارع استان بوشهر گندم کاشته شد که بارش دیرهنگام و کاهش آن، باعث شد محصول بیش از 67 درصد مزارع از بین برود. با این وجود مسوولان پیش بینی کرده بودند 28 هزار تن گندم از کشاورزان خریده شود که این اتفاق نیفتاد.

قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی 13000 ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم 13300 ریال است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

ارسال نظرات
آخرین اخبار