خبرهای داغ:
كارشناس مسائل ديني

لزوم احياي سبك زندگي ايراني اسلامي

حجت الاسلام رازي پور گفت: براي غلبه بر اختلافات خانوادگي و محكم نمودن بنيان خانواده ها بايد سبك زندگي ايراني اسلامي را زنده كنيم.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۰۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج بن درجمع شرکت کنندگان  در دوره تربيت و تعالي پايوران گفت: در زمينه اخلاق خانوادگي يك جنبه اثباتي داريم و يك جنبه سلبي، جنبه اثباتي يعني كارهايي كه بايد انجام دهيم مانند وفادار، صداقت، تعهد و احترام متقابل و جنبه سلبي يعني كارهايي كه نبايد انجام دهيم و بايد از آنها پرهيز نماييم تا ميثاق خانوادگي بهتر حفظ گردد و استحكام خانواده ها بيشتر شود.

حجت الاسلام  رازي پور اظهار داشت: بسياري از اختلاف ها به خاطر بهانه گيري و لجاجت­هاي كودكانه است و چيزهايي مورد اختلاف و سبب تفرقه در بين زوجين مي­ شود كه مبنا و اساسي ندارد و اگر بخواهيم طبق دستورات اسلام و با كمي تعقل با اين موارد برخورد نماييم بسياري از مشكلات و اختلافات حل خواهد شد و يا كاهش خواهد يافت.

وي در ادامه با اشاره به  حديث حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) گفت:« مومن معتقد در زندگي اش شش مورد وجود ندارد:1- سخت گيري بي مورد2- بي خيري و بخل 3- بهانه جويي 4- دروغ 5- حسادت 6- ظلم كردن » .

حجت الاسلام  رازي پور افزود: براي كم كردن اختلافات در زندگي ها و مسائل و مشكلات ديگر نظير به توجهي فرزندان به دين و يا اعتياد و ... بايد سبك زندگي اسلامي را با استفاده از شيوه هاي جذاب و علمي و دقيق زنده كنيم و نگذاريم سبك زندگي غربي بنيان خانواده هاي ايراني را تضعيف نمايد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار