نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر به 37.7 درصد رسید

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر در سال 'گذشته با افزایش هفت دهم درصدی به 37.7 درصد رسید.
کد خبر: ۹۰۱۶۰۶۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰

نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر به 37.7 درصد رسیدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند چهارشنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این مدت نرخ بیکاری این استان نیز کاهش سه دهم درصدی در مقایسه با سال 1395 تجربه کرد.
وی بیان کرد: در زمینه رونق تولید نیز جایگاه استان بوشهر با جهش پنج رتبه ای از رتبه 28 به 23 ارتقا یاقت که این رشد نشان از اقدام های ارزشمند صورت گرفته در حوزه تولید و حمایت از بنگاه های اقتصادی با هدف بهبود فضای کسب و کار در این استان دارد.
گراوند ادامه داد: این استان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، خدمات و دیگر حوزه‌ها از ظرفیت های بسیاری برخوردار است که در صورت سرمایه گذاری در آنها آمار بیکاری آن به میزان چشمگیری کاهش می یابد.
وی تاکید کرد: یکی از این ظرفیت های بافت قدیم شهر بوشهر است که با فعال شدن بخشی از آن اشتغالزایی قابل توجهی به دنبال داشته است.
استاندار بوشهر همچنین با تاکید بر ضرورت رفع موانع واحدهای صنعتی اظهار کرد: در صورت تحقق اجرای بند «و» تبصره 16 قانون بودجه برای حل مشکلات صنعت، واحدهای تولیدی زمین گیر شده استان بوشهر رونق خود را باز می یابد.
وی یادآور شد: با تحقق این مهم 22 واحد گروه صنعتی مبارک می توانند رونق گذشته خود را در عرصه تولید بازیابی کنند.
استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش های رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: نگاه ویژه نوبخت برای تامین اعتبار طرح های مهم و راهبردی این استان قابل تقدیر است.
سخنگوی دولت در سفر عصر روز چهارشنبه خود به استان بوشهر از طرح های در دست اجرای دانشگاه خلیج فارس، پردیس دانشگاه علوم پزشکی و طرح توسعه بندری جزیره نگین بازدید و درنشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر شرکت کرد. 
7212/6043**

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظرات