برنامه حمایت از نشریه های محلی استان بوشهر تدوین شد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: استانداری بزودی بخشنامه ای به دستگاه‌های اجرایی این استان ابلاغ می کند تا نسبت به اشتراک و خرید نشریه های محلی اقدام کنند.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۸۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

برنامه حمایت از نشریه های محلی استان بوشهر تدوین شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول نشریات مکتوب استان بوشهر افزود: مطبوعات استان باید در سازمان‌های اداری جای پای محکمی داشته باشند و ادارات نیز باید برای اطلاع رسانی گزارش عملکرد خود از ظرفیت نشریات محلی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه رسالت مطبوعات کمک به توسعه استان و انتخاب مسیر درست برای این امر است، بیان کرد: مطبوعات می توانند صادقانه نقد عملکرد ما مسئولان کنند و در این ارتباط ما مسئولان نیز از انتقادهای سازنده مطبوعات استقبال می کنیم.
گراوند افزود: مسائل و مشکلات مالی و اقتصادی روی مطبوعات استان اثر گذاشته اما نباید فراموش کرد که محتوا بخشی به رسانه مکتوب برای جذب مخاطب ضروری است.
وی بیان کرد: با وجود گسترش رسانه های مجازی، اما در آینده مردم خواهند فهمید که هیچ رسانه‌ای جای رسانه مکتوب را نمی گیرد.
گراوند با اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر ادارات با نشریات و مطبوعات محلی یان کرد: جهت گیری توزیع آگهی نشریات باید عادلانه باشد و عدالت در توزیع آگهی ها ضروری است.
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید در این زمینه سلیقه ای برخورد کند و همه نشریات مکتوب را مورد حمایت قرار دهد.
گراوند ادامه داد: شهرداری و دهیاری های استان بوشهر حق ندارند برای آگهی های خود از نشریات کشوری استفاده کنند و باید آگهی های خود را به نشریات محلی بدهند.
استاندار بوشهر یادآور شد: نشست بعدی با مدیران مسئول نشریات محلی با موضوع مسائل توسعه استان برگزار می شود تا از ظرفیت نظرات کارشناسی مدیران مطبوعات برای مسیر توسعه استان بهره ببریم.
گراوند با بیان اینکه سیاست ما بر این است که اهالی مطبوعات را به دادگاه نکشانیم، اظهار داشت: اهالی مطبوعات هم پایبندی به مسائل اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: به منظور جلوگیری از شکایت ادارات از مطبوعات کمیته حل اختلاف رسانه با همکاری خانه مطبوعات، روابط عمومی استانداری، مشاور رسانه ای استاندار و اداره کل سیاسی فعال می شود.
گراوند در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت طرح راه آهن بوشهر اظهار داشت: باید از تلاش و همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری این طرح مهم قدردانی کنم.
وی بیان کرد: سال گذشته یکهزار و 30 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استان بوشهر برای اجرای طرح راه آهن از استان اختصاص یافت و برای انجام مناقصه آن پیگیری جدی با وزیر راه و شهرسازی داشتیم.
استاندار بوشهر با بیان اینکه بطور کلی این طرح به صورت فاینانس به سرمایه گذار چینی واگذار شده است، ادامه داد: حدود 200 کیلومتر طرح یاد شده در استان بوشهر است که ترک تشریفات آن باید در شورای اقتصاد انجام شود.
گراوند گفت: انجام مناقصه این طرح از نظر حقوقی اگر مانعی نداشته باشد تا پایان خردادماه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد و یکی از مهم ترین طرح ‌های استان در مسیر اجرا قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت آب در استان بوشهر بیان کرد: در این زمینه هم ساخت چند سد مهم از جمله دالکی، باغان، باهوش و غیره در دست اجراست.
استاندار بوشهر در مورد موضوع انتخاب شهردار بوشهر گفت: از اعضای شورای شهر بوشهر انتظار داریم سریع تر تکلیف شهردار آینده بوشهر را مشخص کنند زیرا تاخیر در این امر در قضاوت مردم از عملکرد شورا تاثیر خواهد داشت.
گراوند، در مورد اجرای طرح آبیاری نوین در نخیلات استان بوشهر گفت: یکی از کارهای بی نظیری که در استان انجام خواهد شد اجرای 10 هزار هکتار آبیاری نوین با اعتبار 110 میلیارد تومان است که نقشی مهم در توسعه کشاورزی استان خواهد داشت.
استاندار بوشهر بیان کرد: با پیگیری صورت گرفته، اجرای جاده دالکی به کنارتخته از استان بوشهر با 580 میلیارد ریلا به مناقصه رفته است.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظرات