استاندار بوشهر گفت: انجام مناقصه پروژه راه آهن بوشهر به شیراز با رفع مشکلات حقوقی تا پایان خرداد ماه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۵۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند در جمع خبرنگاران در بوشهر آخرین وضعیت پروژه راه آهنبوشهر به شیراز را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از تلاش و همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری و تحقق پروژه مهم راه آهن بوشهر به شیراز قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استان بوشهر برای اجرای پروژه راه آهن از سمت استان اختصاص یافت افزود: برای انجام مناقصه پروژه راه آهن بوشهر پیگیری‌های لازم از سوی وزیر راه و شهرسازی انجام شده است.

استاندار بوشهر از اجرای این پروژه به صورت فاینانس و واگذاری آن به سرمایه گذار چینی خبرداد و خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ کیلومتر پروژه راه آهن بوشهر به شیراز در استان بوشهر است که ترک تشریفات آن باید در شورای اقتصاد انجام شود.

گراوند با اشاره به آغاز عملیات راه‌آهن بوشهر تا پایان خرداد ماه بیان کرد: انجام مناقصه این پروژه از نظر حقوقی اگر مانعی نداشته باشند تا پایان خردادماه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان در مسیر اجرا قرار می‌گیرد.

وی وضعیت منابع آب استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این زمینه ساخت چند سد مهم از جمله دالکی، باغان، باهوش و دشت پلنگ در دست انجام است ضمن اینکه پروژه‌های ساخت آب شیرین کن هم که بخشی از آن در بوشهر و کنگان اجرا شده با جدیت ادامه دارد.

استاندار بوشهر در مورد موضوع انتخاب شهردار بوشهر گفت: از اعضای شورای شهر بوشهر انتظار می‌رود سریع‌تر تکلیف شهردار آینده بوشهر را مشخص کنند چرا که تاخیر در این امر در قضاوت مردم از عملکرد شورا تاثیر دارد.

گراوند با تاکید بر رفع بلاتکلیفی شهر بوشهر از نبود شهردار افزود: شورای شهر باید شهر بوشهر را از بلاتکلیفی خارج کند چرا که عدم انتخاب شهردار بازخورد منفی دارد.

وی در مورد اجرای طرح آبیاری نوین در نخیلات استان گفت: پروژه آبیاری نوین در ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده که نقش مهمی در توسعه کشاورزی استان دارد.

استاندار بوشهر از برگزاری مناقصه اجرای بزرگراه دالکی به کنارتخته خبرداد و بیان کرد: برای این پروژه ۵۸ میلیارد تومان تخصیص یافته و این در حالی است که مناقصه محور جم به فیروزآباد که ۱۹ کیلومتر آن در استان بوشهر است با ۵۱ میلیارد تومان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات