خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان همدان:

مسئولین در برابر فرمان ولایت سلیقه‌ای عمل نکنند/ مسئولین عقیدتی افسران جنگ نرم هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نباید مسئولین در برابر فرمان ولایت سلیقه‌ای عمل کنند، گفت: اگر امروز شاهد این هستیم که مشکلات کشور حل نشده به دلیل این است که رهبری بارها دستور می‌دهند اما هر کسی در کشور ساز خود را می‌زند و سلیقه‌ای عمل می کنند.
کد خبر: ۹۰۱۳۷۴۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

مسئولین در برابر فرمان ولایت سلیقه‌ای عمل کنند/ مسئولین عقیدتی افسران  جنگ نرم هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌لله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در دیدار صمیمی مسئولین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه صورت گرفت، با گرامیداشت یاد و خاطر شهید مطهری اظهار داشت: هر انسانی باید در راستای کسب و حفظ اعتقادات حقه تلاش کند تا به رشد و تعالی برسد.

وی با اشاره به ضرورت کسب اعتقادات حقه عنوان کرد: زندگی تنها امرار معاش نیست بلکه در معنای واقعی باید انسان در تلاش باشد تا اعتقادات حقه را کسب و اعتقادات باطل را از خود دور کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید کسب اعتقادات حقه بر اساس فلسفه و اجتهاد باشد، گفت: کسب فضایل اخلاقی و رفع رذایل باید بر اساس اعتقادات باشد نه تقلیدی، چراکه برای عقیده باید با تمام وجود جهاد کرد.

وی اعتقاد حقه را رسیدن به اسلام شیعه دوازه امامی دانست و بیان کرد: برای این عقیده و رسیدن به آن باید با تمام وجود تلاش کرد چراکه برای رسیدن به اعتقاد حقه کار و تلاش جدی و همت بسیار لازم است.

محمدی با اشاره به اهمیت تشکیل نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه سپاه پاسدار دین و عقاید حقه است، گفت: کسانی که می‌خواهند اعتقادات حقه مردم را بشناسد و از آن حراست کنند در درجه اول کسانی هستند که لباس سبز سربازی دین را بر تن می‌کنند که باید ساخته شده و در مسیر خودسازی حرکت کرده باشند.

وی تصریح کرد: لباس روحانیت و پاسداری مقدس است و رعایت حرمت این لباس بسیار سنگین است چراکه کوچک‌ترین خطای صاحبان این لباس توفانی را ایجاد و موجب به وجود آمدن هجمه‌های شدید دشمنان می‌شود.

* اثربخشی کار طلاب و پاسدار در خودسازی خود است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انجام بسیاری از امور که برای دیگران حلال است برای روحانیت و سپاه حرام است، افزود: دشمنان و شیاطین در این خصوص به طور جدی وارد کار می‌شوند به طوری که کارهای خوب از ما زشت جلوه داده و آنچنان بزرگ‌نمایی می‌کنند که از کاه کوه می‌سازند.

وی با تاکید بر ضرورت خودسازی پاسدارن و روحانیون عنوان کرد: خودسازی برای این است که رذایل اخلاقی را از خود دور و فضایل اخلاقی را در خود پرورش دهیم چراکه رسالت اصلی ما این است که خود را پالایش کرده و رذایل اخلاقی و خوی حیوانی را از خود دور کنیم که در این صورت خوی و خصلت فرشته در انسان تجلی می‌یابد و این همان خودسازی است.

محمدی با بیان اینکه اثربخشی کار طلاب و پاسدار در خودسازی خود است، گفت: چنانچه پاسدار و طلبه‌ای در طول عمر خود اقدامات بسیار و تلاش‌های فراوان کرده باشد اگر به خودسازی خود توجه نکرده باشد اقدامات او هیچ گونه اثربخشی نخواهد داشت و در آخر خود را باخته است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین در هر جایگاهی تصور می‌کنند کار را در رده خود انجام داده و کار تمام است، یادآور شد: اگر اینچنین تصوری داشته باشیم پس مسئله تقوا، خودسازی و تزکیه نفس چه می‌شود؟!

مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه لباس روحانیت و پاسدار نباید غرور بیافریند، گفت: اگر صاحبان این جایگاه اقدامات اثربخش و مهمی انجام داده باشند اما به واسطه لباس غرور داشته باشند در نهایت به جایی نخواهند رسید و بسیار تأسف‌بار است؛ بنابراین خطر جدی است و نباید خود را فریب داد چراکه برای هر موردی حسابی است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش دانش و اطلاعات مسئولین نمایندگی ولی فقیه و طلاب تصریح کرد: امروز روحانی با سواد کم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد؛ اگر به پایه‌های علمی کم بسنده کند، نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند چراکه جامعه از نظر علمی و اطلاعات جلو افتاده است.

* اگر خودسازی در سپاه نباشد در هیچ جای دیگر وجود ندارد

محمدی مسئولین عقیدتی را افسران  جنگ نرم دانست و یادآور شد: امروز جنگ نرم دشمن است و هر فرد یا ارگانی که کار عقیدتی انجام می‌دهد افسر جنگ نرم است.

وی ضمن گلایه‌مندی از طلبه‌ها و با بیان اینکه نباید قبل از برطرف کردن عیوب خود به عیب‌های دیگران بپردازید، گفت: طلبه واقعی کسی است که ابتدا عیوب خود را برطرف کند و سپس عیوب دیگران را رصد کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان همدان  با بیان اینکه اگر خودسازی در سپاه نباشد در هیچ جای دیگر وجود ندارد، ابراز داشت: روحانیون سپاه باید برای بسیجیان همچون برادری فداکار و پدری دلسوز رفتار کنند و به خودسازی خود بپردازند تا تلاش آنها اثربخش باشد.

وی وظیفه مسئولین را همسویی و تسلیم شدن در برابر رهنمودها و فرامین مقام ولایت دانست و تاکید کرد: مسئولین باید در برابر امر و نهی مقام ولایت مثل کنیز در برابر ارباب باشند و بدون هیچ چون و چرایی آن را پذیرفته و عمل کنند.

محمدی با بیان اینکه نباید مسئولین در برابر فرمان ولایت سلیقه‌ای عمل کنند، ادامه داد: اگر امروز شاهد این هستیم که مشکلات کشور حل نشده به دلیل این است که رهبری بارها دستور می‌دهند اما هر کسی در کشور ساز خود را می‌زند و سلیقه‌ای عمل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌بینیم که  امام علی(ع)  با این مسئله درگیر و شکست خورد به دلیل این است که جامعه و مسئولین تابع ولایت نبودند.

انتهای پیام/   

ارسال نظرات
آخرین اخبار