صدای بال فرشتگان در «هویزه» می‌آید

شهر «هویزه» با یورش نیروهای عراقی در دی‌ماه 59 تصرف شد و بطور صد در صد تخریب گردید. تنها آثار باقی‌مانده از شهر، قدم‌گاه عباس و خرابه‌های چند ساختمان است.
کد خبر: ۹۰۰۲۰۴۷
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ باز هم نوروزی دیگر از راه رسید و دلم هوای سفر کرد. مانده بودم کجا برم که به یاد قرار هر ساله راهی سفر راهیان نور شدم.

«هویزه» جایی بود که به من درس ایثار، شهادت و استقامت داد؛ جایی که من را به یاد عاشورای سال ۶۰ هجری انداخت که شهید «علم‌الهدی» با پیروی از مکتب عاشورا با دیگر پیروان خط امام و شهدای اسلام در راه دفاع از اسلام و انقلاب به شهادت رسید.

آری سال‌هاست که عطر عاشقی همچنان پا برجاست و جریان و یاد کربلا همچنان باقی و جاری است.

زائرانی که در این سرزمین پای گذاشته‌اند حس و حالی غریب دارند و هر کدام در گوشه‌ای به در دل با شهدا پرداخته‌اند. کوچک و بزرگ هر کدام در خلوت خود با شهدا به سخن نشسته‌اند.

بی شک برای نیل به زندگی برتر هیچ راهی جز نشستن در کلاس شهیدان و بهره‌مندی از سفره با کرامت خوبان این سفر نیست. این سفر را گنجی جاودان است که با رنجی چند روزه شیرین تر از عسل می ماند.

دشمن از آغاز جنگ با اشغال شمال و شرق هویزه، عملا آن را محاصره کرد. در عملیات هویزه که در 15 دی‌ماه 59 رزمندگان از این منطقه نفوذ کردند و به محل استقرار دشمن در جنوب کرخه هجوم بردند و 800 عراقی را اسیر کردند که این تعداد اسیر عراقی تا به آن روز در جنگ رژیم بعث علیه ایران بی سابقه بود.

اما در این عملیات برای پدافند تدبیر مناسبی وجود نداشت. لذا با شروع پاتک های دشمن، نیروهای خط مقدم عملیات گروهی که گروهی از پاسداران هویزه-حمیدیه و اهواز و گروهی از دانشجویان پیرو خط امام بودند، در محاصره قرار گرفتند و تعدادی از آنان از جمله حسن علم‌الهدی فرمانده سپاه هویزه به شهادت رسید.

در پی این عملیات، دشمن هویزه را در 27 دی‌ماه 59 اشغال کرد تا اینکه در عملیات بیت المقدس در اردیبهشت 1361 این منطقه آزاد و از تصرف دشمن خارج شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار