مشاور وزير كشور در امور ايثارگران:

مهندسی فرهنگی در کشور وجود ندارد/ شهدا در کشور شناخته نشده‌اند

مشاور وزير كشور در امور ايثارگران با ابراز تأسف از اینکه در کشور مهندسی فرهنگی وجود ندارد، گفت: شورای فرهنگ ایثار و شهادت در راستای مهندسی فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۹۷۸۷۷۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

مهندسی فرهنگی در کشور وجود ندارد/ شهدا در کشور شناخته نشده‌اندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، غلامرضا یاوندعباسی امروز در  جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در همدان با اشاره به ضرورت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: یکی از مصادیق نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه «تاثیرگذاری» است به نحوی که انسان بتواند در یک اثری که انقلاب، دوران مبارزات، جنگ، مظلومیت و شجاعت آمده ارتباط عمیق برقرار و به خوبی آن را درک کند.

وی ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز امروز جامعه دانست و عنوان کرد: اعضای شواری فرهنگ ایثار و شهادت باید دغدغه‌مند نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشند و در بین مسئولین، سازمان‌های مردم نهاد و مردم آن را ترویج دهند چراکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات امروز جامعه است.

مشاور وزير كشور در امور ايثارگران با اشاره به رسالت وجودی شورای فرهنگ ایثار وشهادت راه‌اندازی آن را بر اساس ماده 63 قانون جامع دانست و تصریح کرد: ریاست این شورا در سطح کشور رئیس جمهور و در استان‌ها به استاندار واگذار شده و اعضای شورای استانی متناظر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی حضور اعضای شورای فرهنگ ایثار و شهادت در جلسات شورا را به عنوان شاخصی در راستای میزان دغدغه‌مندی افراد در ترویج این فرهنگ دانست و تاکید کرد: این شورا برای خلق حرکت‌های نو، بدیع و اثرگذار ایجاد شده  تا از هم‌افزایی و تفکر افراد برای ایجاد جهش در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار وشهادت استفاده شود.

*تشکیل شورای فرهنگ ایثار وشهادت در راستای مهندسی فرهنگ ایثار و شهادت 

یاوندعباسی با ابراز تأسف از اینکه در کشور مهندسی فرهنگی وجود ندارد، افزود: این در صورتی است که کشور ما از یک فرهنگ غنی ملی و دینی برخوردار است و انقلاب اسلامی یک فرهنگ جدید را با تأسی از این فرهنگ ملی و دینی و حماسه عاشورایی خلق کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید عملکرد  و نحوه کار شورای فرهنگ ایثار وشهادت در مهندسی فرهنگی مشخص شود، گفت: باید مشخص شود در مهندسی فرهنگی چقدر کار شده؛ آیا تمام دستگاه‌ها به مثابه یک سیستم به یکدیگر کمک کرده که یک جریان را به پیش ببرند یا دچار موازی کاری  یا انجام برخی رفتارهای تکراری شده‌اند.

مشاور وزير كشور در امور ايثارگران با بیان اینکه شورای فرهنگ ایثار وشهادت در راستای مهندسی فرهنگ ایثار و شهادت  تشکیل شده است، عنوان کرد: این شورا در کالبد فرهنگ استان خود باید پیگیر این موضوع باشد که چگونه فرهنگ ایثار وشهادت را مهندسی و آن را نهادینه و به عنوان یک افتخار ملی آن را دنبال کند.

وی با بیان اینکه  شهدا در کشور شناخته نشده‌اند با تاکید بر ضرورت معرفی شهدا و ایثارگران و نقش آنها در پیروی انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: باید شهدا و ایثارگران و نقشی که در جریان‌های مختلف داشتند و همچنین نقش استان در انقلاب و دفاع مقدس در جامعه برای افراد تبیین شود.

* کار فرهنگی مطلوب در گرو خدمت‌رسانی مطلوب به خانواده ایثارگران

یاوندعباسی با تاکید بر پاسداشت شهدا و رسیدگی بر امور خانواده‌های ایثارگر اظهار کرد: علاوه بر شواری فرهنگ ایثار و شهادت ما یک شورای هماهنگی امور ایثارگران را راه‌اندازی کرده‌ایم که سه ماه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد که مسائل خدمت‌رسانی به خانواده‌های ایثارگر  در آن مطرح است.

وی کار فرهنگی مطلوب را در گرو خدمت‌رسانی مطلوب به خانواده ایثارگران دانست و عنوان کرد: اگر  خدمت‌رسانی درست صورت نپذیرد کار فرهنگی درست انجام نمی‌شود  و در این صورت خدمت‌رسانی به تدریج به مطالبه‌گری تبدیل در نهایت ایثارگران به دنبال مطالبات خواهند بود.

مشاور وزير كشور در امور ايثارگران در پایان سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان همدان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادآورشد: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان همدان در حوزه فرهنگ  ایثار وشهادت دارد، می‌تواند  در سطح  کشور به عنوان یکی از استان‌های  نمونه در این حوزه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات