خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد

برگزاری بیش از 500 یادواره شهدا در همدان/ تدوین وصیت‌نامه شهدای همدان در 21 جلد کتاب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا سالانه بیش از 500 یادواره شهدا به صورت مردمی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۱۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

برگزاری بیش از 500 یادواره شهدا در همدان/ تدوین وصیت‌نامه شهدای همدان در 21 جلد کتاببه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به نقش‌آفرینی  ایثارگران استان همدان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: از 225 هزار و 851 شهید در سطح کشور، 8 هزار شهید معادل سه درصد شهدای کشور در استان همدان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 576 هزار و 51 جانباز در سطح کشور گفت: از این میزان استان همدان مفتخر است به وجود 17هزار و 519 جانباز  که معادل سه درصد جامعه ایثارگری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان به وجود 937 آزاده در استان از مجموع 43 هزار و 219 آزاده در سطح کشور اشاره و عنوان کرد:  دو درصد از آزادگان کشور در استان همدان هستند.

وی با بیان اینکه 441 نفر شهید مفقوده در استان وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد جانبازان در قید حیات 15هزار و 682 نفر هستند.

عارف با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه پایه و بیمه مکمل درمانی ایثارگری هستند، اضافه کرد: 100 درصد هزینه درمانی این افراد را دولت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه استان همدان نقش به‌سزایی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بر عهده داشته بر اقدامات صورت گرفته در استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و تاکید کرد: در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا سالانه بیش از 500 یادواره شهدا به صورت مردمی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهید،  تشکیل کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، راه اندازی گروه پیام‌آوران ایثار، برگزاری اردوهای راهیان نور و احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی برای ایثارگران را از جمله اقدامات مهم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان  بیان کرد.

وی بیان داشت:  در استان مراکز مشاوره رایگان برای خانواده ایثارگران فعال است که مطالبی در راستای شغلی، تحصیلی و تحکیم بنیان خانواده ارائه می‌دهد.

عارف با بیان اینکه بحث ساماندهی گلزار شهدا از اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: 693 مزار شهری و روستایی در استان داریم و با مساعدت استاندار و فرمانداران تقریبا ساماندهی گلزار شهدا تمام شده و 34 گلزار باقی مانده که امیدواریم ساماندهی آنها نیز به سرعت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 400 نفر از والدین و همسران شهدا به اماکن زیارتی اعزام شده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر این 100 میلیون تومان بودجه تخصیص یافته تا همسران  شهدا به اماکن زیارتی اعزام شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان به اجرای طرح سپاس در استان در راستای فرامین مقام معظم رهبری در راستای پاسداشت و یاد و خاطره شهدا اشاره و عنوان کرد: در این طرح مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سرکشی از ایثارگران و خانواده آنها مشارکت می‌کنند به طوری که تاکنون 4 هزار و 744 نفر دیدار از طریق مدیران انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت در راستای تأمین مسکن ایثارگران تسهیلات با سود چهار درصد اعطاء می‌کند، گفت: امسال برای یک هزار و 432 نفر تسهیلات جذب کرده‌ایم و برای سال آینده 2هزار و 800 نفر مصوب شده که فعلاً اعتبار آن تخصیص نیافته است.

عارف با اشاره به گردآوری و تدوین آثار فرهنگی و وصیت نامه شهد ا افزود: آثار فرهنگی شهدا امسال به دلیل عدم وجود اعتبار چاپ نشد.

وی یادآور شد: آثار فرهنگی و وصیت‌نامه شهدا در 21 جلد کتاب تدوین شده که هفت جلد آن چاپ و 14 جلد آن نیازمند 560 میلیون تومان اعتبار است که از استاندار تقاضامندیم نسبت به تامین اعتبار اهتمام لازم را داشته باشد.

عارف با اشاره به وجود 3 هزار نفر فرزند شهید و جانباز و برادر و خواهر شهید بیکار در استان از آن به عنوان یکی از چالش‌های موجود یاد کرد و افزود: یکی دیگر از اولویت‌های بنیاد تأمین هزینه درمان و تحصیل فرزندان شهید است که در استان 15 میلیارد تومان به دانشگاه‌ها برای پرداخت شهریه بدهکار هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات