استاندار همدان با اشاره به تقریظ‌های رهبری بر کتب خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس استان از آن به عنوان نمادی در راستای نقش‌آفرینی استان در حوزه ایثار و شهادت دانست و گفت: یکی از افتخارات استان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقریظ‌های رهبری است.
کد خبر: ۸۹۷۸۸۰۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

تقریظ‌های رهبری یکی از افتخارات همدان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در همدان با اشاره به نقش‌‌آفرینی‌های استان همدان در عرصه ایثار و شهادت اظهار داشت: مردم همدان  با جانفشانی و ایثارگری و تقدیم شهدای مدافع حرم همواره ثابت کرده‌اند که ارادت و دلبستگی آنها به ائمه معصومین(ع) دائمی و همیشگی است که جای تبریک دارد.

وی افزود: استان همدان نقش اساسی و ارزشمندی در ایجاد انقلاب و  بعد از انقلاب در تمام سنگرها در حفظ و حراست از دین، نظام و انقلاب ایفا کرده است.

استاندار همدان تصریح کرد: همدان با شجاعت‌ها و از خود گذشتگی ایثارگران، معرف ترویج دین و اصول دین است و شاهد این هستیم که تمام اصول انقلاب و فلسفه ایثار و شهادت در همدان تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه سه درصد از شهدای کشور را شهدای استان همدان تشکیل می‌دهد، گفت: این در صورتی است که جمعیت استان همدان 1.5 درصد کشور را تشکیل می‌دهد و نشان‌دهنده عظمت، عمق و تعلق خاطر مردم به انقلاب و دین است.

استاندار همدان با اشاره به تقریظ‌های امام خامنه ای(مد ظله العالی) بر کتب خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس استان از آن به عنوان نمادی در راستای نقش‌آفرینی استان در حوزه ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: یکی از افتخارات استان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقریظ های رهبری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: در مقابل عظمت شهدا و ایثارگران، دولت و استانداری وظیفه ترویج فرهنگ ایثار وشهادت را بر عهده دارد و این را افتخار خود می‌دانیم که در این حوزه روح و روان خود را به خدمت آغشته کرده‌ایم.

نیکبخت با بیان اینکه شهدا درس فداکاری، اخلاق مداری، دفاع و عظمت را به انسان‌ها می‌آموزند، گفت: به طور قطع جامعه‌ای که  ارزش ایثارگری و جانفشانی ایثارگر خود را که جانش را در راه نظامش فدا کرده نداند دچار خسران و ضرر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان همه خدمات را با پیوست خدمت به جامعه ایثارگران تعریف کرده است، افزود: فداکاری‌های مردم همدان و ایثارگران آن با خدمات ما پاسخ داده نمی شود و اگرچه آنها منتظر پاسخ ما نیستند، اما وظیفه داریم که هر اندازه که می‌توانیم به جامعه ایثارگر خدمت کنیم.

* اردوهای راهیان نور برای به رخ کشیدن عظمت شهدا و ایثارگران است

استاندار همدان ابراز داشت: اگر در خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگر کوتاه کنیم، بر روح و روان و اندیشه نسل‌های آینده در قدردانی از ایثارگران تاثیر سو خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه  بیان کرد: وظیفه داریم نسل‌های آینده را از ایثارگری و  فداکاری‌هایی گذشتگان و تفکرات آنها و اینکه دولت در قبال این ایثارگری‌ها چگونه از آنها قدردانی کرده است، مطلع کنیم تا  فرهنگ ایثار وشهادت را به خوبی در بیبن آنها ترویج دهیم.

نیکبخت برگزاری اردوهای راهیان نور را نمونه‌ای از اقدامات اثرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل‌های جدید عنوان کرد و افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور برای به رخ کشیدن عظمت شهدا و ایثارگران در بین نسل جدید است  تا روحیه  ایثار وشهادت در بین آنها بارور شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت کافی و پاسخگو نیست، گفت: پاسخ ایثارگران باید دائمی و هیچ‌گاه انتهای نداشته باشد و اگر برای ایثارگران و خانواده شهدا در استان اقدامی صورت می‌پذیرد همگی از باب وظیفه است و این خدمات در برابر رشادت‌های آنها بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه فداکاری‌های مردم دین‌مدار استان همدان با خدمات ما پاسخ داده نمی‌شود، افزود: با وجود اینکه منابع اعتباری استان کفاف خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگر را نمی‌کند هیچ کم توجهی به جامعه ایثارگر نخواهیم داشت اما تاکید ما این است که برای بنیاد شهید و جامعه ایثارگر باید چاره‌ای اندیشید و دیدگاه و افق بیشتری تعریف کرد.

نیکبخت با تاکید بر خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به خانواه ایثارگر با عنوان اینکه نباید فرزند شهید بیکاری در جامعه وجود داشته باشد، تصریح کرد: منابع موجود کفاف این را نمی دهد و لازم است  که توجه بیشتری به این سمت شود و همچنین بنیاد شهید  تمام تلاش خود را در این راستا به کار گیرد.

وی  در ادامه سخنان خود با اشاره به روند ساماندهی گلزار شهدا عنوان کرد: تعداد اندکی از گلزار شهدا باقی مانده که عملیات ساماندهی به صورت 100 درصد باید به اتمام برسد. 

استاندار همدان در پاسخ به پیشنهاد مدیر کل بنیاد شهد و امور ایثار گران استان همدان مبنی بر چاپ وصیت  نامه تدوین شده شهدا یادآور شد: از تعداد 21 کتب تدوین شده وصیت نامه شهدا تاکنون 7جلد چاپ شده و برای چاپ مابقی کتب که نیاز به 560 میلیون اعتبار است بنده 50 درصد هزینه را تامین می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات