خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های استان همدان خبر داد

برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه همسران زندانیان در همدان

مدیرکل زندان‌های استان همدان از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه همسران زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان همدان خبر داد .
کد خبر: ۸۹۷۳۶۶۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه همسران زندانیان در همدانحسن محمدیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه همسران زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان همدان خبر داد و اظهار داشت: در راستای دستورالعمل ارسالی از اداره کل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان، این کارگاه آموزشی با تاکید بر پیشگیری از اعتیاد، طلاق و مفاسد اجتماعی ویژه همسران زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان همدان در سالن آمفی تئاتر اداره کل زندان های همدان برگزار شد.

وی مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگاه را اعتیاد، علل گرایش به اعتیاد، تبعات و پیامدهای مصرف مواد مخدر، عوامل زمینه‌ساز گرایش فرد به مواد مخدر، ازدواج‌های ناموفق و طلاق و مفاسد اجتماعی برشمرد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان تصریح کرد: این کارگاه‌ها گام مثبتی در راستای واکسینه کردن خانواده‌‌های مددجویان انجمن است .

وی  افزود: این کارگاه‌ها از سال  گذشته و با هدف حفظ ارتقاء سلامت جامعه و پیگشیری از آسیب‌های اجتماعی در مسیر توانمندسازی خانواده مددجویان برگزار شد.

محمدیاری برگزاری این کارگاه‌های آموزشی در میان خانواده‌های زندانیان را لازم و ضروری  عنوان کرد و افزود: با ورود هر فرد به زندان خانواده وی نیز با مشکلات عدیده‌ای که ناشی از نبود سرپرست خانواده است، مواجه می‌شوند و چنانچه به مشکلات آنان رسیدگی نشود شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی فراوانی در جامعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی با حضور اساتید مجرب برگزار شد و مباحثه مربوطه به خانواده مددجویان آموزش داده شد و در این دوره علاوه بر توزیع بسته‌های آموزشی یک سبد مواد غذایی به خانواده مددجویان تحویل شد.

 مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان اینکه این دوره با استقبال چشمگیر خانواده مددجویان همراه بود، عنوان کرد: این دوره‌ها در سایر شهرستان‌های استان از جمله ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد نیز برگزار شده که تاکنون یک هزار و 100 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات