خبرهای داغ:

رنج و مشقت ملاقات خانواده‌های زندانیان اسدآبادی

با توجه به عدم وجود زندان در شهرستان اسدآباد و انتقال زندانیان این شهرستان به زندان مرکزی همدان خانواده‌های زندانیان علاوه بر مشکلات عاطفی مرسوم، رنج و مشقت بسیاری برای رفت و آمد و ملاقات نیز متحمل می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۷۱۷۷۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

رنج و مشقت ملاقات خانواده‌های زندانیان اسدآبادیبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، در جوامع امروزی یکی از سیاست‌های اجتماعی دولت‌ها، کاهش جرم و جرائم و به طبع آن کاستن از تعداد زندانیان است.

هزینه های بالای نگهداری از زندانیان، دو‌لت‌ها را بر آن داشته تا با اقدامات جایگزینِ حبس، از تعداد آنان کاسته و از صرف هزینه‌های زیاد جلوگیری کنند.

در بین عوام، کلمه زندان مکانی آزاردهنده تعریف شده که در آن به جز افراد خلافکار کسی وجود ندارد؛ در این گزارش به دنبال توصیف بندهای زندان نیستیم بلکه هدف توصیف احوالات خانواده‌های زندانیان و مشکلات آنان است.

اکثر زندانیان شهرستان اسدآباد برای تحمل حبس خود به زندان مرکزی همدان منتقل می‌شوند و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای خانواده‌های آنان می‌شود.

طبیعی است اگر در یک خانواده زندانی وجود دارد به معنای خلافکار بودن سایر اعضای خانواده وی نیست و به طور قطع سزای عمل کسی که متحمل جرمی شود تحمل حبس است؛ اما سوال این است که آیا رفت و آمد برای خانواده این فرد مشکل نیست؟

زندان مرکزی همدان که در شهر جورقان قرار دارد در فاصله نسبتاً دوری از اسدآباد قرار گرفته است و یکی از مشکلات خانواده‌های زندانیان علاوه بر مشکلات عاطفی مرسوم، همین رنج رفت و آمد است که محل بحث‌های بسیاری بوده است.

اینکه راه حل این موضوع چیست با مسئولین شهرستان در این خصوص به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

رنج و مشقت ملاقات خانواده‌های زندانیان اسدآبادی

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوال فوق به خبرنگار بسیج گفت: متاسفانه تعداد بالای زندانیان شهرستان در زندان همدان باعث شده که شمار بسیاری از خانواده ها درگیر این موضوع شوند.

اکبر رنجبرزاده ضمن اذعان به مشکلات پیش روی این افراد اضافه کرد: در راستای کاستن از رنج رفت و آمد زندانیان شهرستان، سال گذشته موضوع ساخت زندان در اسدآباد را با ریاست قوه قضاییه و رییس دفتر وی مطرح کردم که این افراد موافقت ضمنی خود با این موضوع را ابراز کردند.

وی همچنین گفت: این موضوع به دستگاه قضایی شهرستان مربوط می‌شود و اگر نهاد مذکور مایل به وقوع این اتفاق باشد پیگیر این کار خواهیم بود.

رنج و مشقت ملاقات خانواده‌های زندانیان اسدآبادی

عضو انجمن حمایت از زندانیان اسدآباد نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: بحث ساخت زندان در اسدآباد تاکنون چندبار مطرح شده اما در نهایت نتیجه ای در پی نداشته است.

تقی ایمانی اضافه کرد: حتی در برهه ای از زمان شاهد تعیین محلی برای ساخت زندان نیز بودیم که در انتها به نتیجه خاصی منتهی نشد.

وی ضمن اشاره به اینکه ساخت زندان در شهرستان هم تهدید است و هم فرصت، بیان کرد: در دیدارهایی که با زندانیان اسدآبادی داشته ایم، بارها مستمع این درد دل بوده ایم که خانواده های ما رنج بسیار زیادی را برای ملاقات با ما متحمل می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات