خبرهای داغ:
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان نهاوند گفت: تعداد خانواده‌های تحت پوشش انجمن نهاوند تاكنون حدود 170 خانواده به صورت موردی، موقت و دائمی هستند.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۹۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

170 خانواده زیر پوشش انجمن حمایت زندانیان نهاوند هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، كارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری از طلاق و اعتیاد ویژه خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان نهاوند با حضور رئیس  دادگستری، دادستان، معاون فرماندار، رئیس زندان، رئیس دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات كانون شهید باهنر شهرستان نهاوند برگزار شد. 

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان نهاوند در این کارگاه به ارائه گزارشی از عملکرد انجمن حمایت زندانیان نهاوند پرداخت و افزود: انجمن حمایت زندانیان یك نهاد خیریه و غیر دولتی بوده كه جامعه هدف آن خانواده های زندانیان است.

 میثم صالحی ابراز داشت: تعداد خانواده‌های تحت پوشش انجمن نهاوند تاكنون حدود 170 خانواده به صورت موردی، موقت و دائمی هستند.

وی ادامه داد: میزان خدمات صورت گرفته به این خانواده‌ها شامل مستمری، كارت هدیه، هزینه های آموزش و تحصیل فرزندان، بهداشت و درمان، كیف و كفش و البسه، جهیزیه، قبوض خدماتی، لوازم منزل و... است.

معاون فرمانداری نهاوند نیز اظهار کرد: «پیشگیری بهتر از درمان است» شعار محوری ما در برخورد با آسیب‌های اجتماعی است.

سلامتی عنوان کرد: هر چقدر ما در بحث آموزش و پیشگیری سرمایه گذاری و هزینه كنیم ده‌ها برابر در بحث هزینه هایی كه بر جامعه ما و آسیب‌هایی كه بر روح و روان خانواده ها وارد می شود صرفه‌جویی كرده‌ایم.

مدرس این کارگاه نیز گفت: جامعه با آسیب‌های متعددی مواجه است و خانواده ها (فرزندان و همسران) در معرض آسیب های جدی هستند و آنها را تهدید می كند و هر گونه از این آسیب ها پیام‌ها و تبعات بسیار ناگواری برای جامعه دارد.

شهریار عبدالملكی تصریح کرد: یكی از این تبعات می تواند جرائمی باشد كه اتفاق می افتد و می تواند منجر به طلاق و اعتیاد خانواده ها شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره های آموزشی می تواند توان خانواده ها را بالا ببرد، افزود: هر چه خانواده‌ها سطح آگاهی خانواده‌ها بالا رود مهارت‌های آنان بیشتر و نهایتاً منجر به كنترل آسیب‌های اجتماعی می شود.

گفتنی است؛ كارگاه آموزشی در طی سه دوره و با حضور 280 نفر از همسران مددجویان برگزار شد و در پایان کارگاه آموزشی  ضمن پذیرایی از خانواده‌ها و اهدای بسته آموزشی، در پایان مراسم به هر یك از همسران مددجویان حاضر در دوره آموزشی یك بسته سبد كالا اهداء شد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات