خبرهای داغ:
یادداشت؛

حماسه نهم دی؛ ترنم ولایت مداری ملت ایران

حماسه 9دی جوشش ولایت مداری و ترنم عاشقاته امت قهرمان ایران اسلامی است که با الهام از فرهنگ عاشورا تا عرش الهی طنین انداز و درتاریخ جاودانه شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۱۹۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یکی از پایه های اقتدار و قدرت نرم در نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور سرنوشت ساز ملت ولایت مدار ایران در لحظه های حساس و تاریخی انقلاب اسلامی است.

مجرای تحقق اراده لایزال الهی بصورت قانون های ثابتی در جهان است که نه تبدیلی در آن راه یافته و نه تغییرمی یابند. براساس نص صریح قرآنی؛ خداوند متعال سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خود آنان خواهان تغییر سرنوشت خود باشند چراکه در دین مبین اسلام هیچ اجباری در کار نیست و هدایت کاملا از گمراهی مشخص شده و مبنای حرکت توحیدی و صعود بسوی جامعه فاضله مهدوی در فرهنگ ناب اسلامی بر مبنای اختیار و انتخاب است.

جامعه انسانی همواره از برکات و عنایات الهی متنعم می شود و حیات و قوام اجتماعی هر ملتی بستگی به عمق باورها و اعتقادات عمیق و حیات عاشقانه ای دارد که وسعت جریان هدایت الهی را ترسیم می کند.

نص صریح «یدالله فوق ایدیهم» همواره در حال تحقق است و صد البته انعکاس و تراوشات واسعه رحمت الهی بر ملت های آرمان خواهی که در زیر لوای توحید مجتمع شده و با استقامت و پایداری برای اعتلای آرمان های توحیدی قدم برمی دارند توفیق و عنایات خاصه الهی به گونه ای دیگر است. چشمه جوشان رحمت خداوندی با خلوص و صفای عاشقان حقیقت و خیزش ها و جنبش های عظیم اجتماعات انسانی و دل های یکرنگ و یکدل که برپایه «وحدت کلمه» قیام می کنند جریان می یاید و معنای «واعتصمو بحبل الله  جمیعاولا تفرقو» را دوام وقوام می بخشد و این معنای صریح و روشنی از امداد های غیبی الهی برای ملت های آزادیخواه جهان است که قیام های حماسی و الهی  را شکل می دهند. 

 حماسه 9 دی  سال 88 نیزیکی از حماسه های ماندگار و تاریخی و سرنوشت ساز در فضای غبارآلود فتنه های پیچیده ای بود که همه معادلات کودتاچیان و عناصر مزدور و ایادی استکبار و سرسپردگان داخلی(فتنه گران) را که سال های سال بطور مزدورانه درخیالبافی ها و اتاق  های فکری پوشالی خود نقشه براندازی نطام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کودتای مخملین را در سر می پروراندند برملا ساخت و حضور حماسی و اقتدار آفرین و عاشقانه ملت ولایتمدار ایران  اسلامی را در زیر پرچم لوای سرخ اباعبدااله الحسین(ع) به نمایش گذاشت.

حماسه 9دی ترنم عشق و ایمانی جاودانه و سند پایبندی مردم فهیم ایران اسلامی به ولایت فقیه و آرمان های توحیدی بود که شعاع انعکاس آن پهنای آسمان ها و زمین را در نوردید و فریاد ملت با نوای «یا ابالفضل و یاحسین(ع)» در عرش الهی طنین انداز شد و در تاریخ جاودانه گشت.

حماسه 9دی برای همیشه ثابت کرد که «ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه»، حضور حماسی و اعتقادی ملت ولایتمدار ایران اسلامی در حماسه 9 دی ثابت کرد  عشق و ایمان و اعتقادات قلبی و باورهای اسلامی و هویت دینی و ملی در رگ های جامعه جریان دارد و همواره عنایات غیبی حضرت حق و توجهات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم(روحی واروحنا الفداء العالمین) در پشت جریانات انقلاب است و نظام اسلامی را هدایت می کند.

حقیقتا در فرهنگ انقلابی گری و ولایت مداری شیعه انتظار باوری شوق آفرین و امیدبخش است که با الهام از نهضت سرخ حسینی و فرهنگ عاشورا در عمق و باورهای اعتقادی ملت جریان می یابد و تئوری و دکترین ولایت فقیه را به عنوان  مترقی تریرین  و خدشه ناپذیرترین و پیشرفته ترین اصل الهی در ترسیم مدینه فاضله مهدوی تثبیت  و تحکیم می کند. 

 ملت سرافرار و مقتدر ایران اسلامی در این حماسه سرنوشت ساز و تاریخی  ثابت کرد که افق اندیشه ملت به آسمان پهناور ولایت  وعشق به ائمه اطهار دوخته شده و با توسل به آن ذوات مقدس حیات انسانی و اجتماعی خود را برای رسیدن به کمال نهایی ترسیم می کنند.

حماسه سرنوشت ساز 9 دی ازابعاد مختلف قابل بررسی است که ذیلا اشاره می شود؛

1-نهم دی برای همشیه ثابت کرد که انقلاب اسلامی ایران صرفا یک جریان تدافعی ویک حرکت آفندی مقطعی نیست بلکه درعمق و اعنتقادات مکتبی و باورهای دینی مردم ریشه دارد و با فرهنگ عاشورا پیوند خورده و با فرهنگ عاشورا قوام  و دوام می یابد.

2-حماسه 9 دی ثابت کرد که همواره مسئولین درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان خدمتگذاران مردم و در لحظات سرنوشت ساز این مردم هستند که توطئه های دشمنان  انقلاب اسلامی را خنثی می کنند.

3-حماسه 9دی ثابت کرد که مردم ایران اسلامی مردمی آرمانخواه و ولایتمدار هستند ودرهیچ زمانی از آرمان های انقلابی ولایی خود کوتاه نمی آیند.

4-حماسه 9دی ثابت کرد که مردم و رهبری یکدل و واحدند و این مسئولان هستند که باید همواره خودشان را به مردم نزدیک کنند.

5-حماسه 9دی ثابت کرد که هرجا ملتی با تبعیت از ولایت فقیه حول محور واحد تجمع کرده و از آرمان های اسلامی دفاع کنند همواره دست خدا همراه جماعت است  و نصرت الهی تحقق می یابد.

6-حماسه 9 ثابت کرد که شعور و آگاهی مردم همیشه بالاتر از شعور اراذل و اوباش سیاسی و فتنه گران و مدعیان دروغین است و این شعور و آگاهی مردم بود که حماسه 9 را خلق کرد.

7-حماسه 9 دی حماسه ای انقلابی وجوشش اعتقادی  و فرهنگ پاکبازی و دفاع از آرمان های مقدس و الگویی کارآمد برای صدور به تمامی ملت های آزادیخواه جهان است .

8-حماسه 9دی برای همیشه ثابت کرد که اصل نظام ولایف فقیه ریشه درباورهای اعتقادی ملت است  و همیشه در حال جوشش است و خدشه ناپذیر و الگویی کارمد برای نظام سازی در سراسر جهان است .

و اما درس مهم 9دی برای دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و ایادی استکبار و جریان نفاق داخلی به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله) دل های لرزان و هراسان داخلی که به نقشه های استکبار جهانی چشم دوخته و خیالات باطنی و مزورانه خود به سمت غرب می پروانند این است که  برای همیشه یادشان نرود که جنس 9 دی  ازنوع حماسی است  و از شعور مردم الهام گرفت و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله) در تاریخ ماند و فراموش شدنی نیست بنابراین حواسشان باشد و خداوند متعال را در نظر گرفته  و موذیانه برای رفع حصر سران فتنه تلاش نکنند و خسارت های ناشی مادی و معنوی و ندانم کاری های عناصر فتنه به این کشور عزیز را به یاد بیاورند و بدانند که فتنه 88 صرفا یک اعتراض انتخاباتی نبود بلکه تئوری حساب شده و سازماندهی شده علیه قانون وشرع و رهبری و اصل ولایت فقیه و حضور مستقیم نظام صهیونیزم غربی ها و وهابیون منافقین و لیبرال ها، بی بصیرتها ، طبقه اشراف،  فرصت طلب ها و مرفهین بی  درد در قالب یک کودتای مخملین آمریکایی بود.

و در پایان این نکته که درس بزرگ حماسه 9 درس آزادگی است یعنی انقلاب اسلامی ایران  برمبنی وحدت کلمه تحقق یافته است و در هر زمان ملت احساس نیاز کنند برای دفاع ازآرمان ها و ارزش های انقلاب خود کوتاه نخواهند آمد و اصل انقلاب برای مردم ومال مردم است بنابراین همواره باید مسئولین امر دربرابر  ملت زانو زده و از آرمان های ملت دفاع کرده وبه مردم خدمت کنندو ودرجریان حرکت توحیدی امت اسلامی بسوی جامعه آرمانی سهیم باشند . چرا که یقینا انقلاب اسلامی ایران مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی است و این انقلاب یار می خواهد و خدمتگذار  و همواره به حول وقوه الهی  عناصر معاند سرسپردگان داخلی و نفوذی و جریان های انحرافی دربرابر سیل اجتماعات و جنبش های مردی هضم ودفع خواهند شد. و ملت ایران دربرابر همه بی مهری ها و کج فهمی ها و خناسان و توطئه گران خواهد ایستاد تا انقلاب اسلامی ایران به سرمنزل مقصود برسد.

محمدرضایی

ارسال نظرات
آخرین اخبار