خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

قطار تا پایان سال ۹۶ به ارومیه می‌رسد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: پروژه راه آهن ارومیه که یکی از مطالبات اصلی مردم استان است، تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۹۶۵۱۵۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، تقی کهوریان در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و راهداری که در محل سالن همایش های اداره برق برگزار شد، با تبریک این روز به تمام راهداران و رانندگان حمل و نقل، اظهار داشت: یکی از ضعف های اساسی آذربایجان غربی این است که از انزوای جغرافیایی رنج می برد و آن هم بخاطر عدم تکمیل شبکه حمل و نقل استان است.

وی، افزود: آذربایجان غربی که ظرفیت هم مرزی با سه کشور خارجی از جمله عراق، ترکیه و آذربایجان را دارد، ۱۱ درصد از ترانزیت کشور در این استان و در جاده های آن انجام می گیرد و باید از فرصت هم مرزی با کشورهای خارجی در راستای توسعه استان و افزایش درآمدهای ملی بهره جویی کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی، با اشاره به پروژه راه آهن ارومیه که یکی از مطالبات اصلی مردم استان است، تاکید کرد: مردم استان به نوعی از افتتاح این پروژه مایوس شده بودند اما تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد و پس از آن راه آهن سریع السیر ارومیه ـ تبریز که در دولت آقای روحانی مصوب شد، انجام می گیرد.

وی، با اشاره به منظور نمودن اعتبارات ملی در پروژه فرودگاه ارومیه نیز گفت: سالن فرودگاه ارومیه که بیش از یک سال است در دستور کار گرفته، در توسعه حمل و نقل هوایی استان نقش خوبی داشته و امیدواریم مجموعه اقدامات را به سمت تکمیل زیرساخت های استان سوق دهیم.

کهوریان، با اشاره به افزایش تصادفات جاده ای در ۸ ماه سال جاری افزود: تعداد تصادفات درون شهری در ۸ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ثابت بوده ولی تصادفات جاده ای افزایش داشته که امید است تا پایان سال تصادفات جرحی صورت نگیرد.

وی، تصویب طرح ایمن سازی نقاط حادثه خیز استان را در شورای برنامه ریزی خبر داد و گفت: برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز استان ۵۰ درصد اعتبار منظور شد که تا پایان سال این نقاط را ایمن سازی کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی، افزود: اقداماتی نظیر جدی گرفتن معاینه فنی ها در عمده تصادفاتی که ناشی از واژگونی در نقاط حادثه خیز و یا ناشی از سرعت بالای خودرو است، باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار